Joline, du är bäst.


I dag har jag och Joline varit hemma hos hennes gammelmormor (min mormor) och ätit lunch, sedan tog de en promenad medan jag var på svenskalektion på komvux. Vi fick en uppgift som ska vara inlämnad på torsdag. Jag gick också ett mejl att vi har engelskaprov på fredag och jag har massvis att göra. Vi träffade Josie och Jimena en liten snabbis, men Joline skrek massor och efter ett tag kände jag att hon hade feber. Misstänkte först magont så jag köpte katrinplommonpuré som hon fick ett par skedar av. Innan hon somnade fick hon alvedon, det kan ju vara pga. tänderna som hon har feber. Just nu ligger Joline och sover här i resesängen hemma hos mamma, jag har suttit och pluggat sedan kl. 8, nu passar jag på med en liten paus sedan ska jag sätta igång med engelskan igen.

I morgon ska jag vara barnvakt åt Jimena, tredje onsdagen blir det. Jag och mamma ska promenera på långis med varsin barnvagn, kanske ut till kyrkogården och sätta blommor. Sedan ska mamma till jobbet och jag ska hem med tjejerna och leka. Kolla in Josefines blogg http://josiejoos.blogg.se där finns det jättefina bilder på Jimena nu.

Torsdag och Fredag är det lektioner som gäller för sista gången på ett tag. Vi slutar på fredag, nu är det bara sista spurten kvar. Jag hoppas att det kommer att gå bra på engelska testet och att det gick bra på muntliga och skriftliga delen på Nationella proven.

Jag har bytt ut frukostmålet med amning mot gröt. Hon står sig på gröten i 4-5 timmar, det är skönt. Sedan får hon antigen lunch eller middag med puré istället för amning. Hon tycker om allting som hon får. I går kväll hade jag storkok med potatis, palsternacka & morotspuré, så nu är hela frysen full. Efter maten får hon någon mosad frukt som dessert. Banan, päron, persika och melon har hon provat hittills.


Kommentarer
Postat av: josefin

det vore kul att se bilder på er lägenhet :)

2008-05-29 @ 17:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0