Graviditeten




Namn: Jasmine
Ålder: 16 år
Graviditetssymtom: Inga speciella, jag mådde så bra!
Positivtgravtest i vecka: 6, tror jag. Vet i allafall att jag plussade den 23/4! 

Då berättade jag för...
Mamma och pappa:
Berättade för mamma i v. 8+4. Pappa har jag ingen kontakt med så han vet fortfarande inte om att lilla Joline finns.
Min bästa kompis: Jag vet att jag berättade för My ganska sent. När hon var hemma hos mig var jag i v.8 och vi köpte kräftor. Det smakade så jäkla äckligt & jag låg inne på mammas säng och mådde illa och var jättetrött. My undrade vad det var för fel på mig för "vi brukar väl alltid röja hela natten.." Berättade inte för henne då, kände mig inte riktigt redo. Josefine, som jag knappt kände då, berättade jag för i v.8, det var så vi lärde känna varandra.
The girls: Jag hade inte så många "the girls" men Coffe, Tommie.. ja, klasskompisarna fick veta ganska tidigt!

Min barnmorska heter: Min barnmorska hette Birgitta, superbra!
Vikt vi inskrivningen: 62 kg, men jag skrev in mig i v.15 så då hade jag redan hunnit gå upp ett par kilo.
Vikt vid förlossningen: 79 kg. En riktig heffaklump var jag men jag kände mig så smärt & smidig. Det är först nu, efteråt, som jag sett på kort att jag var bra stor. Gick upp 17 kg till förlossningen men två veckor innan vägde jag över 80 kg, så jag gick ner ett par kilo på slutet..

Mat jag var torsk på (favviscraving): Ingen speciell mat vad jag kan minnas. Gillade mandariner och allt som var surt. Åt mängder av det mesta faktiskt.. allt som var sött gick bra!
Mat som fick mig att vilja kräkas: Café the paris sås, BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.. Och pizza, Usch.
Illamåendet började: i v.7
Och slutade: i v.9-10

Mina första mammakläder: svarta byxor från H&M
Min största modetabbe: Hade jag nån? Jo, kanske.. Mina gråa mjukisbyxor som jag fick kameltå i, både fram & bak under de sista veckorna som gravid. Haha

Första bebisprylen: Efter ultraljudet. En blå & en rosa mjuksdress i storlek 50, och mini strumpor till det! A  valde det blåa och jag det rosa. Mamma betalade! Det var en bekräftelse på att "Nu, nu ska vi ha bebis"

Då kände jag första sparken: i v. 16
Vi trodde att bebisen i magen var: A trodde inget, jag trodde flicka! Och det blev en liten Nova Joline Alexandra.
Namn vi funderade på: MASSOR, men kom inte överens om nått. Tigra & Believe var några på min långa lista.. Zion & James likaså. A tyckte Sammy men jag vägrade. På BB enades vi i allafall om Joline.

Grejer som hände med min kropp: Jag fick en jätterund, stor och mysig mage såklart! Och massor med hår på den (mindre mysigt, kanske) fick inga finnar under graviditeten och väldigt fin hy.
Så motionerade jag: Promenerade och bara levde som vanligt.

Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: Minns inte, jag var nog mest normal. Var kanske lite konstigt att vara med i Noras luciatåg som en utav luciakandidaterna med bara några veckor kvar till förlossningen. Och att åka till Stockholm på IDOL finalen med endast två veckor kvar till bf.
Konstiga kommentarer jag får höra: "Men.. hur ska ni ta hand om barnet?" Ja, vad sägs om: precis som alla andra tar hand om sina barn, ge barnet vad den behöver. Mata, byta blöja, trösta, söva..
Konstigaste bebisrådet: En hel massa, var ska jag börja?

Värsta gravidminne: Illamåendet som jag fick när jag kände lukten utav kylskåp och smärtan vid njurbäckeninflammationen.
Bästa gravidminne: Allt var så coolt!

Lite sent, men jag kände för att göra den när jag hittade den på http://enfiluriminmage.blogg.se denna blogg! Ändrade några ord i frågorna till dåtid istället för nutid.

Kommentarer
Postat av: jessica

gud vad jag älskar att läsa din blogg!:)

2008-03-28 @ 18:47:38
Postat av: Maya

Din blogg är jättebra! OCh Joline är såå sööt :)
Kram :D

2008-03-28 @ 18:53:28
Postat av: EN FILUR I MIN MAGE - Caroline.

Gud vad kul att du också fyllde i frågorna : ) Super kul att läsa ju.

2008-03-28 @ 18:56:22
URL: http://EnFilurIMinMage.blogg.se
Postat av: Anonym

du har nog världes sötaste dotter

2008-03-28 @ 19:27:55
URL: http://metrobloggen.se/knazYAO
Postat av: Tovan tycker

Din dotter är söt som socker! Ett riktigt litet mirakel! Vilken trevlig blogg du har. Allt gott till er!

2008-03-29 @ 13:26:15
URL: http://tovan.se
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

det var en rolig lista att läsa! :)

2008-03-29 @ 14:44:30
URL: http://jonnalantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0