Landet, SOL & BAD.



I fredagskväll följde jag och Joline med gammelmormor ut till torpet. Joline gungade bebisgunga och badade i sin nya pool. Lördagen var först molnig och det duggade lite men sedan sprack det upp och solen kom fram. Vi såg en liten fladdermus, en stor padda, en liten padda, grodyngel och en snäcka och så hörde vi råbocken skälla. Haha! Det är så mysigt att vara på landet på somrarna, jag uppskattar det verkligen. Lugnet, tystnaden, borta från alla måsten och så är allting så tillgängligt. Så fort Joline har somnat i vagnen är det bara att slänga sig i solstolen och steka. Sjön är nära.. allt är nära. Underbart.
I går eftermiddag åkte jag och Joline till Pershyttan och kollade på moster Amelias fotbollsturnering, A jobbade hela dagen. Det var stekhett i solen men jag hittade en skuggplats till Joline, så vi delade på den. Åt glass och drack hallonsoda och självklart hejade vi på moster också. Joline var glad trots värmen, hon fick ligga naken och vädra. De vann två utav tre matcher. På kvällen följde jag och Joline med till mammas kompis M och grillade och hade mysigt. Joline somnade där, sedan skjutsade mamma hem oss vid ca. halv 11 och så fick Joline somna om i sin egen säng. A var fortfarande inte hemma då, han kom sen vid ca kvart över 11. I dag blir det sol och bad i striberg, eller på någon annan mysig badplats. Nu ska jag gå och göra puré åt Joline som vi kan ha med oss. Potatis & palsternacka blir det nog. Senare i dag ska vi på tvåårskalas!

Kram

Kommentarer
Postat av: fialotta

vad jobbar andreas med?

2008-06-08 @ 11:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0