Västkusen


I tisdags kväll åkte jag, A och Joline till Västkusten. Vi kom fram vid halv 1 på natten. Joline somnade när vi åkte och vaknade efter någon timme, då satt hon nöjd och pratade med sig själv och tittade ut genom fönstret. Sedan blev hon lite gnällig men efter ett tag somnade hon och sov hela vägen. När vi var framme vaknade hon till men somnade om så fort vi lade henne i sin resesäng. (Resesäng! Underbaraste prylen..)

På onsdagen var det strålande sol! Stranden på morgonen. Jag brände mig på en manet och hittade musslor och krabbor som jag lade i en hink till C. Joline låg under sitt parasoll och var glad. Gick hem för att äta lunch och sedan fick C och Joline bada i "poolen" vi hade med oss (egentligen en liten gummifisk med höga kanter perfekt för bebbar) och de båda tyckte att det var skönt att svalka sig. Lunch åt vi nere vid hamnen precis vid alla lyxbåtar för flera miljoner.

Vi fiskade krabbor och hittade en lila sjöstjärna på torsdagskvällen. På fredagen var vi inne i Grebbestad och gick på stan, A hittade lite kläder till sig och vi köpte en Pumadress till Joline i storlek 80 , hur söt som helst! Vi hade jätte tur med vädret som var fint alla dagar, med undantag för lite blåst, men det gjorde ingenting, tvärtom, fick barnen svalka.
Vi kom hem i går eftermiddag.. På kvällen hälsade vi på hemma hos Mamma och tvättade kläder.


Kommentarer
Postat av: mim

Påminner om en resa till västkusten när jag var typ 6 år =) Sjöstjärnorna är fina.

Hoppas ni hade det bra!

2008-07-13 @ 13:57:29
URL: http://alfvina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0