Tand nummer 2


I morse upptäckte jag tand nummer två (misstänkte ju det men var inte säker). Man ser den knappt än men den är vass så det känns. Dessvärre tror jag inte att jag kommer att sluta amma på ett bra tag. Joline vägrar nappflaska & välling & ersättning & ALLT. Haha, så otroligt bestämd! Hon blir så jäkla arg när vi försöker så hon kastar huvudet bakåt och böjer sig som en ostbåge och skriker så att tårarna rinner och hon blir alldeles kallsvettig. I och för sig är det inte många mål med välling, i princip bara middag (där ammar jag nu & vill att hon ska ha ett flytande mål mat då eftersom att hon bara är 6 månader) och tidigt på morgonen (ca. 6) och ev. på natten.
Får dåligt samvete när jag tänker att jag vill sluta amma för då ställer jag mig frågan "för vems skull vill jag sluta amma?" och då vet jag ju att det inte är för Jolines skull utan för min. Jag är rädd för att bli biten av henne & känner att hon börjar bli stort & okoncentrerad. Men jag får helt enkelt härda ut tills hon är stor nog att klara sig utan något flytande mål mat. Varken jag eller A orkar plåga henne med avvänjning när hon gråter och blir så ledsen. Vi, speciellt jag, känner mig elak och har helt ändrat mig om amning, jag tycker inte att man ska sluta utav egoistiska skäl utan tänka på vad som är bäst för barnet.


Hemma från torpet igen, det regnade hela tiden men vi hade mysigt ändå. Nu ska jag gå och amma Joline och så ska hon få sova en stund.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej!

Jag tycker att du gör helt rätt. Det är ni, speciellt du, som ska bestämma när du vill sluta amma, ingen kan komma och säga det till dig. Om du känner att det blir bäst såhär, så är det så. Ingen annan kan veta vad som blir bäst, bara du.

2008-07-20 @ 17:50:05
URL: http://matildalindqvist.blogg.se/
Postat av: Haggan

Ja, självklart är det du själv som bestämmer.

Visst är det kul med framsteg! Det går så fort.

Min lilla Snutta blev 11 månader idag, är jättebusig!

2008-07-20 @ 21:18:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2417
Postat av: Sara

Introducera nappflaskan 10 minuter varje dag så kommer hon tillslut ta den. (jag smög dit den precis när hon skulle ta bröstet - gissa om hon blev arg ;-) )

Fick kämpa med Felicia ett tag och sen, helt plötsligt en dag, så tog hon den utan protester.

2008-07-20 @ 23:12:52
URL: http://felicia07.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är så himla mycket jag vill fråga dig som jag undrar över. har du någon mailadress man kan få kontakta dig på? förstår om du inte vill lämna ut det men det skulle verkligen betyda guld:)

2008-07-21 @ 11:17:27
Postat av: ' JOSEFIN, mamma Julia

hellouu, hur gammal var Joline när hon fick sin första tand? Reagerade hon på det eller märkte hon knappt av det? =)

2008-07-21 @ 15:07:44
URL: http://wigren89.blogg.se/
Postat av: Josefine

Förstår att det där med amningen är jobbigt, men har du testat att ersätta det målet med gröt? När min mamma slutade amma min syster ville inte hon heller ha välling/ersättning, så det fick bli gröt helt enkelt. Du kan ju testa, du med. :)



Hoppas det blir bättre iaf, och känn dig inte egoistisk, för jag tror inte det är speciellt många som vill bli bitna i bröstet av sitt barn. Det är väl runt tiden då tänder kommer, som de allra flesta slutar amma - och det är ju helt förståeligt, så klandra inte dig själv. :) Kram.

2008-07-21 @ 21:01:11
URL: http://stillwaters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0