01:34


Jag tror att tänderna spökar. Joline sover oroligt och vaknar ett flertal gånger & gråter. Eller så drömmer hon mycket. Det är svårt att veta men jag märker att hon inte riktigt är i balans. I går kväll fick hon gröt plus att hon ammades en timme senare, då ska hon kunna klara sig i princip hela natten (hon har klarat det förut) men vaknar ALLTID mellan 12 och 1 på natten & vill ammas eller komma till våran säng. Såhär har det varit i cirka två veckor (vet ej exakt) men jag känner att det är lika bra att bryta detta mönster nu. Så i stället för att ta upp henne och amma henne har hon fått skrika och vi har bara gått upp för att ge henne nappen, sätta på speldosen och ge henne snuttefilten.

Nu vaknade hon till igen.. Jag måste dit & stoppa om henne!

Sådär. Tillbaka igen. Känner mig som världens elakaste mamma men jag vet att jag gör det för allas skull. Joline sover så mycket bättre i sin egen säng. Hon sover längre på mornarna och sover lugnare, djupare sömn. Efter ett evigt spring fram och tillbaka bestämde jag för att sätta mig här en stund och se om hon verkligen somnat för det är så jobbigt att somna till själv och sedan vakna och somna igen och så vidare.. Nu verkar det i allafall som att hon har somnat och jag hoppas på att kunna gå och lägga mig snart igen. Känner mig pigg men om jag inte sover är jag nog inte så pigg kl. 6 i morgonbitti när Joline är det.

Vi åt jättegott i kväll & sedan skulle vi kolla på en film men jag somnade hos A i soffan direkt för jag var helt slut och hade fruktansvärd huvudvärk (som fortfarande inte gått över!!!) Han väckte mig när filmen var slut så jag gick in och lade mig, sedan dess har vi alla tre sovit oroligt men nu sover nog Joline till åtminstonde 4-5 innan hon vaknar och vill bli ammad.

GODNATT


Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Usch, det är jobbigt när de kommer in i sådana perioder. Att inte riktigt veta om de kommer att sova bra eller inte. Men det brukar bara vara under en kort period, och du gör helt rätt med att inte ta upp henne om hon bara piper....Det tj'änar ni alla på...

:-)

2008-07-18 @ 09:46:48
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh jag avundas dig.. Jag kan knappt bärga mig tills jag själv får barn.. Och guuud vilken söt dotter du har.. och fint namn också, mitt första barn har jag bestämt länge att hon också ska heta Joline, om det blir en flicka förstås :)

2008-07-18 @ 12:34:13
Postat av: linda

Usch vad jobbigt för er :/ Men som du säger, det är bättre för Joline själv också, även om det känns jobbigt! Dock vet jag inte om jag själv kommer kunna vara lika beständ om jag själv får barn någon gång :P

2008-07-18 @ 13:23:09
URL: http://angelinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0