What a wonderful daughter


I dag har Jolines ´gammelmorbror´ (min morbror) varit här och hälsat på för första gången. Joline fick en pyjamas och ett par strumpor. Superbra med pyjamas i större storlek för Joline har nästan växt ur alla sina redan. I går tog vi kort på våran prinsessa i en jättesöt pyjamas som hon fått skickat till sig från Dalarna, Andreas moster. Supergullig var hon i den, jag lägger in bilder i morgon kanske. Joline har en garderob som en superkändis, haha. Hennes saker ligger överallt. Det är allt från strumpor till klänningar, bilar, skallror, kaniner och andra mjukisdjur. Hon äger alltså redan hur mycket som helst! I vår ska jag sälja en del på bytardagarna men jag ska även spara en del saker som varit/är speciella på ett eller annat vis.

Natten var underbar! Joline sov jättebra och jag känner mig utvilad, skönt! Andreas får sova på nätterna, då tar jag allt ansvar för Joline. Jag tycker att han är värd att få sova ett par timmar (de blir ändå inte så många) eftersom att han går så långa dagar i skolan. Det känns nästan som att dagarna börjar när A kommer hem, det är först då som jag kan göra någonting vettigt. I dag har jag hunnit tvätta och diska. A har handlat och just nu sitter han med våran älskling i soffan och myser. Han är en väldigt bra pappa till Joline och jag är så glad över att vi är på god väg att hitta lite rutiner som passar vårat sätt att leva.

Den 7-9 februari ska Joline i väg på sin första resa. Till Dalarna, Rättvik och till A´s släktingar. Då kommer Joline att få träffa faster Joanna för första gången. Det ska bli kul!

I dag har vi varit hos Josefine och Jimena och kollat på days of our lives. Tv:n slutat ju som sagt att fungera, det vet ju ni som läste förra inlägget och det är som mest spännande i våran såpa just nu. Så, vi tillbringade en del utav eftermiddagen med våra favvisar. Josefines mamma bjöd oss på wienersemlor, det var såklart supergott. Man kan lungt säga att jag återfått min aptit.

Nu ammar jag Joline och det ska jag fortsätta med i lugn och ro..

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hej! Din dotter är så söt. Väntar själv mitt första barn och längtar ännu mer när jag läser här. Iaf så måste jag berätta att en tjej i min skola fick en dotter den 25 december som också heter Joline :) Tyckte det var ett gulligt sammanträffande! Lycka till

2008-01-23 @ 21:51:57
URL: http://lillaronja.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej:D jag älskar din blogg, och Joline e så sööt!
Men ja undrar en liten sak, bor ni hemma fortfarande eller bor ni med din mamma? Ta hand om dej!

2008-01-23 @ 22:18:21
Postat av: ulrika

ja okej, det ska jag göra! Just nu är det min lilla hjälte. Har vart ner på förlossningen nu för att kolla upp mina lustiga smärtor men dem kunde inte säga nåt mer än att det verkade ifarligt. Får hoppas på att allt är bra, förlossningsrädlsan har avtagit en hel del sen vi gått igenom/pratat om det på föräldrargruppsträffarna så nu längtar jag! Hur är det med dig och lilla familjen då? Lilltjejen är verkligen otroligt fin, hoppas att ni mår bra! Kramar

2008-01-24 @ 00:18:18
URL: http://ulrikajaakola.blogg.se
Postat av: Tina

Vet du.. nu ska jag klaga lite... Jag läser din blogg varje dag och har gjort det läänge och kommer troligen göra det till den dagen Joline gifter sig:P
men (bara litet men).. det är lite jobbigt med så stark rosa text på vit bakgrund..kanske bara jag som ser konstigt..det hela var inte sååå viktigt men.. jag bara säger det.

Joline är så fin, speciellt i outfiten med hello kitty..:)

Det låter verkligen underbart mysigt med en liten i familjen.. väntar på vår tur nu:)

Kram

Tina

2008-01-24 @ 01:08:33
Postat av: niki

Bor ni i eget nu ?

2008-01-24 @ 06:00:57
URL: http://kiwiz.blogg.se
Postat av: Anonym

..

2008-01-24 @ 14:13:34
URL: http://ungmamma15.blogg.se
Postat av: Ida

Hej:) Jag blir alderles förälskad i hela grejen när jag läser din blogg. Har alltid velat ha barn tidigt, men det har lixom inte blivit av. Bor du/ni fortfarande hemma hos dina föräldrar? Går det bra ekonomiskt? (jag vet, världens tråkigaste fråga, men det är det som gör mig orolig om jag själv skulle få barn). Själv är jag lite äldre än dig, men har syskon i Jolines ålder. De är ju bara för underbara

2008-01-24 @ 14:58:07
URL: http://idaaahooo.blogg.se
Postat av: MissyElliot

Hej!

Har precis hittat hit för första gången. (Definitivt inte den sista, I'll be back! he he he)

Vill bara säga grattis till lilla pärlan! Och grattis till er båda som föräldrar.
:-)

2008-01-24 @ 15:37:05
URL: http://MissyElliot.blogg.se
Postat av: lisa

kan du inte länka till josephines blogg under dina länkar till vänster? =)

2008-01-24 @ 16:33:10
Postat av: m

måste bara säga att jag beundrar dig.
starkt av dig att fixa allt detta när du bara är 16.
tycker även att det är klokt att plugga gymnasie.
hoppas att du har det bra med din kille och dotter. lycka till, varma hälsningar

2008-01-24 @ 17:04:42
Postat av: linda

Ohj ja, älska days! Sami&Lucas upptar hela min koncentration.. jag är ganska så besatt ^^

2008-01-24 @ 22:14:45
URL: http://angelinside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0