Nattvandring



A är ute och vandrar kring sängen igen. Joline är missnöjd och vaken, helst vill hon äta men hon spyr bara upp det så magen är redan överfull. Just nu skriker hon och nappen vill hon inte ha. Jag ska snart ta henne igen och se om hon blir tyst, hon är redan väldigt mammig, speciellt på kvällarna.

Handbollen gick ju inget vidare, Sverige förlorade med 24-28, fast de vann andra halvlek mot fransmännen. Haha, vilken sportfåne jag låter som. Vi åt god mat i allafall och när Joline somnade vid halv 10 gick vi och lade oss. Nu är hon vaken och pigg.. eller övertrött? Vi har precis börjat lära oss hur hon skriker när hon vill olika saker. Det tar ett tag att lära känna dem.

Joline har än så länge blåa ögon, som alla bebisar har när de föds. Vi vet alltså inte vad hon kommer att få för ögonfärg än, men de skiftar i brunt i vissa ljus. Hennes hår är ljusbrunt och i ljuset kan det skifta lite i rött/orange. Det är mörkare i nacken och ljusare uppe på huvudet. A är väldigt mörkbrun och jag väldigt ljus, men det kan ju också ändra sig från födseln. Jag var mörkbrunhårig när jag föddes och sedan blev jag jätteblond. Det ska bli så spännande att se vad det blir av allting.

Jag och A har ännu inte bestämt något/några mellannamn till Joline, men vi har bestämt att vi snart ska bestämma ett/flera, haha. Hon ska heta Daugaard som A i efternamn i stället för mitt efternamn Magnusson. Daugaard är danskt, därav två a. Jag vill att Joline ska heta Minvirva i mellannamn men det vill såklart i A. Tycker att det är så unikt och speciellt och coolt att heta i mellannamn. Amanda hade det som namnförslag förut. Vi får se vad vi bestämmer oss för, jag håller er uppdaterade.

Nu håller Joline på att somna i A´s famn. Han går och går.. Hon skriker.. och blir tyst.. och skriker.. Ja, så är det här på skolgatan 16 den 20 januari kl. 01:02! Godnatt bloggvärlden!


En bild på lillasyster Amelia i snön (som smälte bort..)

image287

Kommentarer
Postat av: Karin

Otroligt mysigt skrivet på ngt sätt. Du är den absolut bästa ungmammabloggaren. Skriver om precis det man vill läsa om. Hoppas att du kommer att fortsätta ett bra tag!

2008-01-20 @ 09:52:20
Postat av: martina

alla barn har faktiskt inte blåa ögon:) min dotter hade mörk mörk bruna min kompis trodde itne mig eftersom hon trodde alla hade blå men sen såg hon att d va bara brunt. du har jätte söt dotter:)å bra blogg //martina

2008-01-20 @ 10:40:17
URL: http://tiiinas.blogg.se/
Postat av: Sara

Hoppas hon somnade och att ni fick sova gott alla 3 resten av natten!

Sen måste jag bara säga att du skriver hur bra som helst. verkligen sjukt duktig på att skriva!

kramar!

2008-01-20 @ 12:29:13
URL: http://SaraWikstrom.blogg.se
Postat av: Tina

Varför inte ha två mellannamn? Så kan ni bestämma ett var x)

2008-01-20 @ 13:00:47
Postat av: Rosanna

Det här inlägget var verkligen mysigt att läsa! :) Det är så roligt att Joline äntlgien är född, hon är otroligt söt.

Tycker dock att den rosa texten är lite jobbig att läsa!

Kika in en stund på min blogg och säg vad ni tycker :)

2008-01-20 @ 18:28:05
URL: http://www.rosannahs.blogg.se
Postat av: des

minvirva är ett jätte sött namn :) hade aldrig hört det förut :)

2008-01-20 @ 20:57:24
URL: http://www.metrobloggen.se/Des
Postat av: Joy Andersson

Wow! Vilken fin design du fått! Bra jobbat till hon som gjorde den. Joline är verkligen jättevacker!!

2008-01-20 @ 21:39:25
URL: http://joyandersson.blogg.se
Postat av: Mikaela

Hej!
jag skulle vilja fråga di några frågor om att vara mamma, om du har msn så är jag glad om du kan adda mig på msn! fast bara om du vill och det är okej ?
Mvh Mikaela

2008-01-30 @ 19:15:08
Postat av: Mikaela

Hej!
jag skulle vilja fråga di några frågor om att vara mamma, om du har msn så är jag glad om du kan adda mig på msn! fast bara om du vill och det är okej ?
Mvh Mikaela

2008-01-30 @ 19:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0