Mitt år 2 0 0 7


Först och främst kan jag ju berätta om förra årets nyårslöfte. Jag och A stod vid parkeringen på Järntorgsskolan & kollade på raketer, skålade i cider och kramades. Vi hade som nyårslöfte att kämpa och hålla ihop tills nästa nyår då vi skulle lova samma sak. Jag tror nog att det är det enda nyårslöfte jag hållt hittills! Året har varit både upp och ner men för det mesta helt underbart, jag hjärta dig Andreas.

Januari och februari kommer minns jag knappt någonting i från, det var kallt & jag längtade till sommaren. Satsade på skolan och pluggade väldigt mycket, vissa veckor var smockfulla med prov, läxor och inlämningsuppgifter. Visst var det jobbigt men samtidigt väldigt roligt.

I början utav April åkte jag och mormor till Paris (precis innan vi åkte blev jag gravid men jag visste inte att jag var det när vi var i Paris..) En underbar resa som är helt oförglömlig, nästa gång ska jag åka dit med Andreas för det är verkligen en romantisk stad. Vi gick och gick och gick.. och hade det helt perfekt!

Den 23 april gjorde jag ett graviditetstest som visade positivt. Det är nog inte varje år man får vara med om det. Jag blev inte så chockad. Kände mig lugn och sansad, tänkte inte så mycket bara att ´okej, nu ska jag bli mamma..´ den kvällen låg jag och funderade på hur mysigt det skulle bli att köpa bebiskläder i storlek 50 och att byta blöja. Allt kändes så magiskt!
Första veckorna utav min graviditet var lite jobbiga pga. att mitt och A´s förhållande svajade lite, men det löste sig och nu har vi det bättre än någonsin! Varje dag är jag lycklig för att vi får vara tillsammans. Det känns som att vi kommer leva tillsammans hela livet och det är det jag kämpar & strävar efter. 

Några veckor efter att jag gjort mitt graviditetstest träffades jag och Josefine och tack vare henne blev 2007 ett underbart år, jag hittade min bästaste vän. Tack Josefine för allt du har gjort för mig under året. Du har varit ett så stort stöd - utan dig hade jag nått botten, nu har jag nått toppen. Kärlek till dig.

MAJ var en månad full utav plugg. Jag kämpade och kämpade för att göra bra i från mig ända in i det sista. ´Gänget´ hade några sista bra månader tillsammans och jag hade inte direkt någon längtan till gymnasiet.

Juni - skolavslutningen. Tack Coffe för att du (nästan) alltid funnits där och för att du är en underbar vän, jag kan prata med dig om allt och du är bäst. Tack Stina för att .. behöver jag egentligen säga något mer? Du och jag, vi två, Stajna and Jässi. Du har en oersättlig plats i mitt hjärta. Och tack Tommie & Josef för att ni är som ni är och för att ni oftast gjorde dagarna lite roligare och framförallt mer minnesvärda. 
Dessa personer gjorde min tid på högstadiet till något okej. Speciellt Stina. Så när vi slutade 9:an och lämnade 9E kände jag en stor tomhet. Jag grät och kramade alla och nu när jag ser tillbaka på det, längtar jag tillbaka så mycket.

Juli och augusti jobbade jag på Strandstugan och serverade. När jag inte jobbade var jag med Josefine eller A och försökte ha det trevligt trots att det inte direkt var något sommarväder. Jag åkte upp med A´s familj till Dalarna och firade riktig, svensk midsommar. Var på Öland och.. såg våran bebis på ultraljud, alldeles oförglömligt. Träffade My och härjade med henne också! Oslagbara vännen.. Jag älskar dig.

I mitten på augusti började skolan igen och jag hamnade på sam i örebro, till en början läste jag alla kurser men orkade inte riktigt med allt, så jag fortsatte endast med matte A och datakunskap. Ni vet ju redan en del om det, ni som följt den här bloggen.

Mer orkar jag inte skriva..
sammanfattning utav året med ett ord, händelserikt. Jag har ju varit gravid och upplevt en hel graviditet, det är inte många gånger i livet man genomgår det. Just nu känns det helt underbart att våran bebis ska komma och att jag och Andreas ska bilda familj. 2008 kommer säkert att bli oslagbart, vi ska ju få se vårat barn växa upp och något större kan man väl knappast vara med om.

Kram på er alla
/ Jasmine

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh lycka till och grattis :) !!
var också 16 när jag blev gravid. Haha och jag gjorde också mitt test någon gång i slutet av april.
Nu har jag en under 2 årig son :)

2008-01-01 @ 20:54:15
URL: http://mammiis.blogg.se
Postat av: Mikz

Jag tror bebisen kommer den 3:e eller 4:e.. :)

2008-01-01 @ 21:18:43
URL: http://mikz.blogg.se
Postat av: Stajna

Åååh, stajna and Jässi kommer jag aldrig glömma! Den tiden var den bästa, när du har tid och ork efter utklämmning av unge är det verkligen dags för en liten sammanslagning av "the best of 9E"!?. Lycka till, du kommer fixa det galant. :)

2008-01-01 @ 22:21:39
Postat av: Angelica

Kolla in min blogg, tipsade där om din blogg :) jag är grymt nyfiken på vad du ska få för liten bebis :) besöker din blogg flera ggr om dagen för att veta när h*n kommer :) lycka till med allt

2008-01-01 @ 22:47:56
URL: http://angelicasjolin.blogg.se
Postat av: 92;an

Har följt din blogg hur länge som helst. Åh så spännande att bebben kommer snart :)! Tittar in på din blogg flera ggr/dag, för att se om bebben kommit än. All lycka till dig och din egna lilla familj. Kramar

2008-01-01 @ 23:52:19
Postat av: caroline

Låter som att du har haft ett otroligt spännande år. 2008 lär ni få fullt upp med lillbebisen som borde titta ut närsomhelts ;) Hur var det egentligen att berätta om graviditeten för föräldrar och allt sånr? För om jag skulle skaffa barn skulle jag tycka att det var det absolut svåraste och jobbigaste

2008-01-02 @ 02:58:33
URL: http://www.metrobloggen.se/carrosblogg
Postat av: JosieJoos

Underbaraste väninna, tack för dina ord

2008-01-02 @ 16:26:27
Postat av: JosieJoos

Underbaraste väninna, tack för dina ord

2008-01-02 @ 16:27:33
Postat av: JosieJoos

Men, komentaren jag försöker skriva kommer inte med helt=S

2008-01-02 @ 16:28:29
Postat av: Connie

Lycka till

2008-01-02 @ 18:51:29
URL: http://[email protected]
Postat av: ally

hejsan! vad fick dig att göra ett graviditets test? är själv lite... du förstår nog :) kram!

2009-03-08 @ 21:25:03
URL: http://amkjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0