Lyckliga torsdag



Torsdag i dag innebär att det är fredag i morgon och helg. Då är A ledig i två dagar, skönt. Lite avlastning för mig om Joline tänker fortsätta med sina nuvarande rutiner. I natt var hon vaken mellan 2 och halv 7 i morse, mellan 12 och 2 sov hon inte heller speciellt bra utan vaknade och gnällde hela tiden. Vid halv 5 väckte jag A (det brukar jag inte göra) men jag kände att nu är det nog. Han tog Joline en liten stund och jag fick vila en underbar kvart. Tänk att en kvart kan göra så mycket, det betyder verkligen allt för en bebisförälder har jag märkt.

I morse var jag effektiv och ringde försäkringskassan+socialen. I morgon fick vi en tid på socialen för att bekräfta faderskapet och skriva på papper. Sedan kan vi skicka in enkäten med hela hennes fullständiga namn (som vi ännu inte bestämt) hittills heter hon bara Joline Daugaard. Jag har ansökt om föräldrapenning från den 1/2, då får vi lite pengar och kan hjälpa till att betala här hemma. A kommer väl i gång och jobbar i februari också. (Ja, vi bor fortfarande hemma och tänker göra det i ett litet tag till, så vi får ordning på allt) Dessutom tror jag varken att det skulle vara bra för oss eller Joline att packa och flytta direkt nu. Det är bättre att vara på ett ställe och njuta av hennes första veckor.

Som vanligt gick vi till Josefine och Jimena och glodde på såpa, haha. Sedan gick vi alla fyra till skolan och hade möte med syon Bengt. Vi bestämde tillsammans att det bästa för mig är att plugga in min gymnasiekompetens på komvux och inte hoppa på gymnasiet alls. Så, i morgon ska jag ringa till en kille och prata med honom, sedan ska vi ´skräddarsy´ en skolplan som kommer att passa mig och min situation. Samma sak gäller Josefine. När vi gick därifrån var vi superglada och kände oss taggade att börja plugga direkt, haha. Josefine har börjat med sin matte nu och jag ska börja plugga svenska hemifrån så fort som möjligt.

Handbollen i går var ju hur spännande som helst, en riktig rysare. Hoppas på en lite stabilare match i kväll när Sverige möter Tyskland kl. 19:10! Jag och lilla Jollis kommer att sitta bänkade, såklart. Vi har redan bestämt att vi ska åka på EM när hon blir stor tjej.

Skit också, glömde kamerakabeln hos Josefine. Ni får bilder i morgon.

Kan någon vara så gullig att berätta hur man sätter in videoklipp på bloggen? Så ska ni få se Joline in action sen. Hon är verkligen helt underbar. I dag tog hon nappen förresten, ingen var lyckligare än jag och så bajsade hon på sina fina, röda kläder. Jaja, nog för i dag.. Kram & hej.

Kommentarer
Postat av: Caroline.

Komvux är verkligen toppen, har själv pluggat där i nästan 3 år nu. Lite olika kurser och utbildningar.

Tyvärr har jag ingen aning om hur man gör när man vill lägga upp filmer på bloggen, men jag tror att man först måste lägga upp dem på Youtube, så då måste du väl bli medlem där. Jag har själv testat de där och jag fick upp filmen på youtube och jag fick in den på bloggen men den startade aldrig. Så man kunde se den ; D haha så duktig var jag.

2008-01-24 @ 18:07:54
URL: http://EnFilurIMinMage.blogg.se
Postat av: Jennifer

man måste bli medlem på youtoube och lägga in filmen där först, sen klickar du på videon som du vill ha och ta hela remsan från "embed" och sen går du in på skapa inlägg och klickar på "html" och klistrar in koden så e de bara att publicera så har du en video...hoppas du fattar;)

2008-01-24 @ 19:24:49
URL: http://jeeenniifer.blogg.se
Postat av: Matsdotter

Hej!
Har läst och följt bloggen länge nu, jätte roligt faktiskt!
Här hittar du en lättläst sida med massa bra instruktioner om hur bloggar fungerar, har tagit fram just de om filminlägg nu;

http://www.designadinblogg.se/1192908366_guide__lgga_in_filmkl.html

Ser fram emot klippen senare.. ha de bra!

2008-01-24 @ 23:28:17
URL: http://matsdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0