Joline två veckor



HJÄLP vad tiden går fort. Våran ´lilla´ tjej är redan två veckor. Det var två veckor sedan jag hade sådär ont och två veckor sedan jag höll om Joline för första gången. Vid den här tiden för bara TVÅ veckor sedan gick jag i korridorerna på karlskoga förlossning med onda värkar, det är helt sjukt vad tiden går. Joline känns inte alls liten längre, hon börjar redan bli stor.

I går eftermiddag var vi på BVC för första gången. Joline gallskrek under vägning och mätning och jag tyckte så synd om henne för att hon skakade och darrade med underläppen. Hon vägde 4180 och var nästan 57 cm lång, stora tjejen. Barnmorskan sade att de antagligen mätt fel på BB och att Joline antaligen var 53 eller 54 cm lång när hon föddes. Samma sak gällde huvudomfånget som måste ha varit något större.

I dag kommer My och hälsar på mig och Joline. :)
Vi får se vad vi ska hitta på, antagligen går vi på en promenad. Jag måste till Biblioteket och lämna tillbaka böcker och ljudböcker. Just nu sover Joline så det första jag ska göra när My kommer är att kila ner i tvättstugan och göra lite nytta medan jag kan. Det är så svårt att hinna med någonting på dagarna. De få stunder Joline sover finns det så mycket saker jag vill göra tex. blogga eller läsa. I stället måste man göra dessa måsten och det är mindra kul.

Till dig som frågade om förlossningsberättelse kan jag skriva att jag redan skrivit en, så kolla äldre inlägg

Nu vaknade kanske Joline för det knorrar misstänkt i vagnen, haha.

Kommentarer
Postat av: Elin <

tkr du verkar vara en jätte bra ung mamma =) Kram

2008-01-16 @ 13:10:03
Postat av: klara

har joline några andra namn?
vems efternamn fick hon?

2008-01-16 @ 15:07:17
Postat av: Nathalie

Hej, jag bara undrar om du kan lägga in en länk till Josefin's blogg? Har för mig att du nämnde i något inlägg att hon hade det? Har iaf försökt hitta den, utan att lyckas.. så det vore jätte snällt om du kunde göra det för mig!
Vill oxå nämna att du har en jätte bra blogg, otroligt interessant att följa.. :)

2008-01-16 @ 15:29:33
Postat av: Gammelmormor

Grattis på 2-veckorsdagen från oss.Ni är så jättegulliga

2008-01-16 @ 17:07:07
Postat av: Emma

sorry de va ja som va blind, eller förvirrad. eller nått.

2008-01-16 @ 20:07:15
Postat av: Caroline.

OJ vad fort tiden har sprungit iväg redan två veckor! Trist det där att dem mätt fel på bb. Tycker ju att dem kunde vara nogrannare. Hoppas iallafall att allt är bra med er!

2008-01-16 @ 20:19:44
URL: http://EnFilurIMinMage.blogg.se
Postat av: Caroline.

Josephine´s blogg!
http://josiejoos.blogg.se/

2008-01-16 @ 20:20:19
URL: http://EnFilurIMinMage.blogg.se
Postat av: Rosanna

Redan två veckor! Hon måste ha vuxit mycket redan nu. Det är så roligt att följa din vardag med Joline :) Jag blir sugen på att själv skaffa barn!

Kika in en stund på min blogg! :)

2008-01-16 @ 20:23:37
URL: http://www.rosannahs.blogg.se
Postat av: Rosanna

Redan två veckor! Hon måste ha vuxit mycket redan nu. Det är så roligt att följa din vardag med Joline :) Jag blir sugen på att själv skaffa barn!

Kika in en stund på min blogg! :)

2008-01-16 @ 20:23:51
URL: http://www.rosannahs.blogg.se
Postat av: Rosanna

Redan två veckor! Hon måste ha vuxit mycket redan nu. Det är så roligt att följa din vardag med Joline :) Jag blir sugen på att själv skaffa barn!

Kika in en stund på min blogg! :)

2008-01-16 @ 20:24:02
URL: http://www.rosannahs.blogg.se
Postat av: Elin

Hon är verkligen jättefin och söt!

2008-01-26 @ 19:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0