En bra natt



I går eftermiddag var jag och A ute på promenad med vagnen. Vi handlade blöjor, tvättlappar och coca cola. Jag är så sugen på kolsyra hela tiden, så när vi kom hem slängde jag mig i soffan och drack nästan en halv flaska, haha. Har svårt att äta mat. Känner mig inte sugen på någonting och när jag äter mår jag illa. Försöker att äta lite frukt och få i mig små portioner.

Just nu sover Joline i sin vagn. Hon gillar att ligga där. Mjukliften gör så att det blir trångt, ombonat, varmt & mysigt. I natt sov hon mellan 11 och halv 7, jätteskönt. Hon somnade i sin säng också, så fick hon komma upp till oss när hon vaknade och ville äta.

Nu ska jag försöka duscha, jag är alldeles röd i ögonen. Känner mig så ofräsch och grå och vit.

Kommentarer
Postat av: Leas mamma Sandra

åh grattis tll bebisen! Det där om att du inte känner lust att äta, precis så kände jag med. Men det går över, jag lovar!

2008-01-09 @ 08:26:04
Postat av: Titti

Kunde inte heller äta så mycket i början, men det kunde jag iofs inte i slutet av grav heller. Men aptiten kom tillbaka så småningom. Drick ordentligt bara! Va skönt för er med lite sömn inatt. Det behöver man, ligger mycket back redan från början oftast! Ha en bra dag!

2008-01-09 @ 08:35:37
Postat av: therese

hehe exakt så kände jag mig med efter graviditeten,men de går som sagt över.mitt tog kanske en månad,jag levde på frukt och coca cola.. och så åt jag järntabletter,glöm inte äta dem nu speciellt inte när du ammar :) men det vet du säkerligen redan.. men man blir ju så trött när man ammar och kroppen blir slö. vatten och juice och vitaminer och coca cola om man vill ,hehe och så järntabletter duroferon :) lycka till med lillan,hon är så fin så och fint namn med! hur kom ni på namnet=? kram"

2008-01-09 @ 11:05:23
URL: http://metrobloggen.se/leonasmamma
Postat av: josephine

hej ett litet tipps om du dricker kolsyra när du ammar så får barnet i sig kolsyran med och då får de luft i magen och det är inte bra,de kan även börja hicka av det...vill inte kritisera bara komma med ett litet tipps...;J

2008-01-09 @ 11:40:25
URL: http://andreajosephines.blogg.se
Postat av: sabajna

Jo du borde hålla nere på kolsyran!

Men annars vill jag bara önska all lycka till dig och A.. Ni verkar vara ett jättebra par =)

2008-01-09 @ 11:52:00
URL: http://schlajnan.blogg.se
Postat av: Emilias mamma

När min Emilia var nyfödd hade jag också dille på kolsyra, men Emilia fick magknip av det. När jag slutade med kolsyran så blev hon en mycket lugnare bebis. Vet inte om det verkligen var kolsyran men om det var det så är det ju värt att avstå. :) Grattis till din fina Joline!

2008-01-09 @ 11:57:55
Postat av: Karro

Hej igen :) Jag blev också jättesugen på kolsyra, drack och dricker massa dricka och man ska inte lita blindt på vad alla säger! Alla bebisar får inte alls ont i magen av kolsyra. Det är ju inte så att bröstmjölken blir kolsyrad direkt, haha :) Man märker ju om den lilla får ont i magen! Och aptiten kommer tillbaka, jag mådde också illa och kunde inte äta i början, speciellt efteratt jag hade ammat!

2008-01-09 @ 13:03:16
Postat av: My

Jag delammade visserligen bara i 3 veckor innan jag slutade men håller med Karro! Och om nu Joline skulle få ont i magen finns det ju Minifom droppar mot det. Man märker ju själv om bebisen far illa av ont i magen och om den inte gör det finns det ju ingen anledning arr sluta dricka läsk liksom. Däremot får bebben i sig koffein av colan. Så FÖR mycket cola är inte bra.

2008-01-09 @ 14:53:55
URL: http://mysan87.bloggagratis.se
Postat av: CAROLIN

Jag gillade inte heller att äta efter förlossningen :/ jag åt också jätte lite, men jag drack massor :) vad fin hon är joline :) kram från mig och Leo!

2008-01-09 @ 16:05:03
URL: http://leosmamma.se
Postat av: Anonym

uppdatera mera! :-)

2008-01-09 @ 17:42:22
URL: http://sipis.blogg.se
Postat av: S T E P H

TÄVLING.
Nail Wax Bubble, vilket är ett fruktigt vax som håller naglar och nagelband återfuktad. Det doftar näst intill himmelskt, och är lätt att arbeta in i nagelbanden! I en söt liten bubbla som du alltid kan ha med dig, perfekt att smörja in naglarna med när du väntar på bussen/T-banan.

följ anvisningarna på www.stephanielouise.blogg.se

GRATTIS TILL DOTTERN! :D

2008-01-09 @ 21:27:58
URL: http://stephanielouise.blogg.se
Postat av: Josie

Jag drack mycket dricka utan att Jimena fick någon luft alls i magen, det är helt olika från barn till barn, man märker det själv.. =)

2008-01-09 @ 21:34:54
URL: http://JosieJoos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0