Äntligen frisk



I går morse när jag vaknade kände jag mig som en helt ny männsiska. Febern var borta och för första gången sedan i måndags såg jag ut som mig själv när jag tittade i spegeln. När Joline vaknade väckte jag A och vi gick upp och gjorde oss i ordning. Sedan gick vi till barnaffären och bytte en klänning som vi fått i två upplagor till ett par rödvit randiga byxor med laban på och en röd tröja med stort labantryck på bröstet. Superfint! På Apoteket köpte vi fetvadd att ha i Bh:n som att jag ska slippa mjölkstockning en gång till.
Det var jättefint väder också, soligt och blått på himlen, det kändes nästan som vår och var varmt förutom blåsten. Jag, Andreas och Joline tog en lång promenad upp till Jolines farmor och farmor. Där stannade jag och Joline tills Let's Dance började, då åkte vi hem till gammelmormor & gammelmorfar och kollade på det där. Sedan åkte vi hem och lade oss. Joline sov från 1 i natt till halv 11 i morse. Jag känner mig utvilad och pigg så i dag ringde jag till Josefine och fråga om hon och Jimena skulle med ut på promenad. Vi skulle ringa när vi var klara. Nu sover Joline i vagnen så jag ska passa på att göra mig i ordning lite. (Andreas är i Sälen i dag för er som glömt det!) Han kommer i kväll igen.

I morgon ska vi kanske till örebro och handla lite. Vi får se hur det blir.

/Jasmine och Joline

Det är många som undrat varför vi valde namnet Joline/hur vi kom på det.
Namnet Joline hörde jag första gången i Dolly Partons låt Jolene och tyckte att det var fint (då var jag inte så gammal) och när vi skulle välja namn hade vi Jolie som förslag. På förlossningen tyckte A att Joline var bättre, först tyckte jag att det var för vanligt men sedan såg jag att hon passade i att heta det och ingenting annat. Så fick lilla Joline sitt namn! (Det finns ingen baktanke med fyra J: Josefine, Jimena, Jasmine, Joline.)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag tycker att Joline är ett jättefint namn! =)

2008-01-12 @ 17:37:52
URL: http://juicyaholic.blogg.se
Postat av: Caroline.

jag tänkte inte ens på att ni alla fyra började på J. Det först nu när du skrev det som jag tänkte på det. Haha. Skönt att du är frisk igen. Inge kul att vara sjuk, speciellt inte när man har en liten bebis att ta hand om. Hoppas ni har en fin helg.

2008-01-12 @ 18:46:15
URL: http://EnFilurIMinMage.blogg.se
Postat av: Marina

Jag vill se fler bilder på den söta lilla tösen :)

2008-01-12 @ 19:35:57
URL: http://mawina.blogg.se
Postat av: Sara

ni har verkligen valt ett jätte fint namn till eran dotter! Fint namn på en fin flicka !

2008-01-12 @ 20:07:17
URL: http://SaraWikstrom.blogg.se
Postat av: Anonym

så sött :) men har ni verkligen inte fått lite insperation av englas baby som heter Jolie? :)

2008-01-12 @ 21:16:38
Postat av: Anonym

Hon är nästan olagligt söt den lilla tösen! hoppas verkligen att ni får hålla er friska nu!

2008-01-12 @ 22:36:02
URL: http://MercedesWennlund.blogg.se
Postat av: Anonym

varför skulle dom döpa sin egna dotter efter englas dotter? :s
Jättefint namn iaf! =)

2008-01-13 @ 11:51:23
Postat av: L

först och främst,
gillar din blogg och grattis :)
jag har en kusin som heter Jolin´, och hon
verkar gilla sitt namn hoppas ditt barn också gör det :)

2008-01-13 @ 11:59:11
Postat av: klara

har hon något mellan namn?
vems efternamn fick hon?skönt att du är frisk igen :)

2008-01-13 @ 14:37:42
Postat av: Gammelmormor

Många grattis till ert lilla underverk.Jättesöt o ett mycket vackert namn,Joline.
Förstår inte englakommentarerna.Avundsjuka????Man väljer ju ett namn man gillar o det är omöjligt att vara ensam om det.Inte ens namnlös är ju det.

2008-01-13 @ 15:37:06
Postat av: nathalie

ohmenoh. vad sur jag blir. Jolie och Joline ar inte samma namn till att borja med. Englas dotter fick ju det namnet fran Angelina Jolie och det ar skittontigt.
Jasmines dotter - JoliNe - fick val sitt fran Dolly Parton-laten.
Get over yourself. Inte alla laser Englas blogg.

PS> Instammer med nagon som fragade om mellannamn! Har ni nagra sadana, annu?

2008-01-13 @ 19:24:58
Postat av: Anonym

men herre gud mensisar, hon sa inspiration! det kan man få av vad som helst, englas blogg är en av de största så det är inte helt omöjligt att jasmine har läst den speciellt med tanke på att hon själv bloggar, hon kanske såg namnet och tyckte det var fint. båda namnen är jättevackra , men jag förstår inte eran otroligt onödiga irriation.

2008-01-13 @ 20:08:56
Postat av: Anonym

Herregud vad man kan misstolka saker! Det var ingen anklagelse om att försöka efterta eller något ang. Englas Jolie, utan det jag undrade bara om det var genom henne dom fastnade för namnet Jolie-Joline.

Det är inget konstigt med det, det är ju bara något positivt! Eftersom just det är ganska ovanliga namn (i sverige) är det väl inte så konstigt att man undrar? Jag själv hade aldrig kommit på namnet själv, likaså många andra namn som man sedan älskar när man hör dom!

Så snälla människor sluta bli så upprörda och sluta misstolka! Lycka till Jasmine med din fina dotter!

2008-01-13 @ 20:11:46
Postat av: Johanna H

Måste säga att jag beundrar dig, du är hur stark som helst ju! Grattis till dottern!
Kram

2008-01-14 @ 18:34:37
URL: http://niskanenholmqvist.blogg.se
Postat av: Joline

Fint namn du har på din dotter :) /Joline

2008-05-13 @ 16:16:34
URL: http://jolines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0