Shopping



I dag har jag och mamma varit inne i örebro och gått på marieberg. Jag shoppade loss på bikbok och gud vad roligt det känns med nya kläder! En ny garderob.. åh, fantastiskt skönt! Vi gick inte in på någon annan affär nästan för jag kunde inte handla för mer pengar, Joline ska ju ha blöjor och tvättlappar och allt sånt där. Hon blev förresten inte utan idag heller, ett jättefint babygym fick hon utav mormor. Jag köpte en fin förstaåretbok att skriva i, så fyllde vi på nappförrådet med favvisnapparna (vill inte vara utan napparna nu, de har räddat mig från långa promenadnätter som nu i stället är soffsittarnätter) Tex. i natt satt jag i soffan och halvsov medan Joline vägrade sova, mycket skönare än att gå fram och tillbaka, fram och tillbaka..

- Känner mig som en ny människa!
I går kväll var jag och solade, A hade Joline här hemma. När jag kom hem låg hon på mage över hans knän och jollrade, lilla älsklingen. När jag kom ut från duschen hade hon somnat där och sov där ett bra tag. I dag var jag på kören i en timme och då sov Joline i sin barnstol hela tiden, A tror väl att det är sådan hon är hela dagarna. (Han har fel!) Haha, nejdå, han har hört henne när hon inte är på bra humör också. Vem hör inte Joline då? Det var i allafall skönt att sola och få lite färg, har varit likvit länge nog nu. I morgon ska mamma färga mitt hår, kastanj precis som förra gången och efter det kan man säga att jag är tillbaka igen, som den Jasmine jag var innan jag blev gravid. Underbart! (Även om det var fantastiskt att vara gravid..)

Joline ligger med nappen och tuttar på den i Andreas famn, vi kollar på Let's Dance. Hon är övertrött och skrikig och gnällig för det. Jag älskar er Joline och Andreas.

Namnet Nova Joline Alexandra blir det ingenting av med om vi ska lyssna på Andreas, men vi ska allt ta en diskussion om det där, jag som tyckte att namnen passade så bra ihop. Han fick ju trots allt bestämma Joline, då borde väl jag få bestämma det andra? Haha, jag håller er uppdaterade.

Nu ska vi fortsätta att glysa på Let's Dance.



Kommentarer
Postat av: Titti

Hos oss är regeln: den som är gravid, mår illa, blir tjock, har värkar, krystar, har avslag, ammar och vakar, bestämmer namnen!

2008-02-02 @ 10:18:00
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Postat av: Caroline.

Titti: haha bra regel de där så slipper man diskutera saken...

Jasmine: Skönt att sola, det vill jag också göra är verkligen blek som ett lakan. Känns inte alls speciellt snyggt och man känner sig verkligen inte fräsch för fem öre. Längtar tills våren är här så man kan sitta ute och sola.

2008-02-02 @ 17:46:48
URL: http://EnFilurIMinMage.blogg.se
Postat av: annelie

alltså, till skillnad från våra vänner här som har barn verkar ni ha ett händelserikt och roligt liv. du vet, att ni gör saker om dagarna. när jag läser din blogg börjar jag förstå att livet som förälder inte alls behöver innebära att allt roligt man gjorde innan barn försvinner. tusen, tusen tack för det!

2008-02-10 @ 14:48:46
URL: http://annelufs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0