Joline sover i egen säng




Våran duktiga tjej började att somna själv och sova i egen säng förra veckan. Ja, faktiskt på sjukhuset. Här hemma har jag inte prövat att lägga ner henne i egen säng på ett tag, de gånger jag prövat har hon vaknat och skrikit och så har vi fått söva om henne i flera timmar. På sjukhuset prövade jag igen, lade ner henne i den hemskt fula spjälsängen och hon somnade. Det känns så himla stort och häftigt! Och om inte annat - skönt. Nu kan jag och A få några minuter för oss själva på kvällarna. Jag hoppas att hon fortsätter såhär, det skulle vara underbart. Hon kan ligga och prata för sig själv lite längre stunder också, så jag har chansen att hinna med mer..

Joline, älsklingen. Du är så fin och go när du skrattar, gurglar och jollrar. Mamma blir alldeles varm i hela kroppen när du vaknar på morgonen och skrattar med hela ansiktet. För var dag som går blir du mer och mer som en liten människa - jag älskar dig.

i dag ska jag ringa till Lasse Johansson på komvux och boka en ny tid (missade den förra veckan eftersom vi var på sjukhuset) och så ska jag ringa till en fotograf i Örebro och boka tid för fotografering till Hey baby! Nu ska jag passa på att hinna dammsuga kök, hall, vardagsrum och toalett.

Sämre väder idag men vi promenerar nog en sväng ändå, jag och bästaste vännen Josefine.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Det känns toppen att ni är tillbaka ! kan du inte ha en frågestund snart ?

2008-02-26 @ 19:45:25
Postat av: nathalie.

jag vet om att du har svarat på frågor lite då och då här på bloggen... men jag undrar om du har någon mailadress? precis fått reda på att jag är gravid och påtanke att även jag är ung känner jag att det vore det ultimata att få fråga lite med någon som varit i samma sits. min mailadress står i fältet ovan. hör gärna av dig:) kram

2008-02-26 @ 20:09:00
Postat av: Emmelie Mogren

Hejhej. Tänk om Alva kunde sova i sin säng,hon sover fortfarande hos oss och är 9månader,hehe. Vi har inte velat försöka för hon skulle bara skrika hela natten. Jäffefina bilder på jolene. tkr d e jättekul att du e mamma,behövs fler unga mammor:) Hade fint!

2008-12-11 @ 17:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0