Jäkla hosta



Joline har fått ordentligt med hosta och är ledsen och gnällig för det gör såklart jätteont. Och det blir ju inte bättre när hon har ont i magen och skriker för full hals, då blir både hostan och det onda värre. Jag tycker så synd om henne, det är orättvist att bli sjuk när man är så liten.

I natt sov hon okej, faktiskt så har nätterna blivit riktigt bra med undantag för den jäkla hostan som gör henne ledsen och håller henne vaken ett flertal gånger. En tröst är ju att hostan faktiskt går över och då hoppas jag att nätterna fortsätter att vara bra. Nu har hon i allafall slutat att vända på dygnet. Problemet är att hon blir övertrött på kvällarna och kommer inte till ro, hon somnar och vaknar efter 5 minuter igen.. sådär kan det hålla på. Men det är tur att jag är ung och fräsch (haha!) för jag känner mig inte trött.

I dag har jag varit kreativ och strykit.. städat.. diskat! Gjort en hel massa saker. Nästa vecka eller på söndag bär det i väg för att köpa bärsele, då kommer jag att bli ännu mera effektiv. Det är svårt att hänga tvätt med en arm, eller hur alla mammor?

NA vill göra ett reportage här hemma men vi har ej bestämt oss än.

I morgon jobbar A men är långledig sedan, skönt. Då får han träffa Joline mycket och umgås med henne, det känns inte som att vi fått någon tid tillsammans på sistonde. Nästa vecka får vi  ta igen det!

Godnatt säger vi med en bild på lilla Joline i magen.

image240

Kommentarer
Postat av: CAROLIN

ett tips är helt klart bärsele, då kan du använda båda armarna xD

2008-02-16 @ 12:11:30
URL: http://leosmamma.se
Postat av: Nathalie

bara hon inte får rs viruset

2008-02-16 @ 12:20:12
Postat av: Carolina

hänger inte pappor tvätt?

2008-02-16 @ 13:48:51
Postat av: Karolin & Noah

Noah är också hostig! Såndär hemsk, rosslig, rök-hosta :( Men du, köp ingen vanlig bärsele typ babybjörn, utan satsa på en riktigt bra eller en bärsjal! Läs här: http://www.pepplon.se/information.php?info_id=25

2008-02-16 @ 15:34:50
URL: http://saferide.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0