21:49



image312

Lilla älskling

Jahopp, jag hann skriva ännu ett inlägg i kväll. Nuförtiden tar jag verkligen dagen som den kommer, det är svårt att bestämma någonting eller att säga en tid. Just nu ligger Joline under sitt babygym och tittar, dock inte på sakerna som hänger ovanför utan ut på golvet/väggarna. Hon har legat där länge nu. Nytt rekord? Drömmen vore att när jag kollar på henne nästa gång har hon somnat, det skulle vara ett stort framsteg om hon somnade själv, hon är väldigt trött nu. En gång somnade hon i babysittern när jag satt bredvid och höll i nappen, det kändes stort.

Jag har slutat att gå med henne på nätterna nu, jag orkade inte med det flera timmar i sträck. Nu sitter jag med henne i soffan och söver henne, har henne över knäna och gungar framochtillbaka. I bland går vi en kort stund för att hon är otröstlig sedan sätter vi oss igen. DETTA är underbart, för jag känner mig mycket piggarna nu.

I morgon ska vi ju som sagt till Dalarna och A har tagit ledigt från skolan torsdag och fredag. Så i helgen kan han hjälpa mig på nätterna, hittills har jag inte fått någon avlastning sedan vi kom hem från BB. På helgerna har han ju jobbat. Jag hoppas att jag kommer att kunna sova och slappna av även om hon skriker. (Jag kommer att amma henne) så en hel natts sömn blir det ju inte. Men att sova 2 timmar i sträck är lyx för mig så som läget är nu.

Läs mitt förra inlägg också.
Godnatt! .. och önska min nattsömn lycka till.




Kommentarer
Postat av: johanna

åh ha det så mysigt! och lycka till med sömnen :D

2008-02-06 @ 21:56:06
URL: http://theysayjohanna.blogg.se
Postat av: Erica

lycka till ;)

2008-02-06 @ 22:15:58
URL: http://ericatimar.blogg.se
Postat av: Cissi

så söt! :)

2008-02-07 @ 07:43:17
URL: http://stjernkvist.webblogg.se
Postat av: Titti

Fin liten tjej, blir så bebis sugen, min bebis har blivit 7 månader och 10.8kg ung, så bebis kan jag inte kalla honom nå mer!
När jag haft för stora sömnproblem har jag sovit i ett annat rum, och pappan har kommit med honom när han ska äta. Hade 3 månaders vaknätter och det sätter sina spår. Nu äter han inte längre på nätterna, men vaknar ändå och ska ha napp och buffas och klappas, men det klarar ju en pappa lika bra! Hoppas du får sova ikapp lite snart! Och ha en fin Dala-helg!

2008-02-07 @ 07:56:04
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Postat av: Josefine

Sov så mycket du bara kan i helgen gumman. Nej just, ni är jui Dalarna. Shit då, sov ändå =) Sten ringde igår, han var tvungen att prata med claes dyst - chefen. Därför att vi är specialfall som är under 20 och som kommer in direkt till komvux och inte går vägen genom t e x iv. Men han skulle höra av sig och han tyckte själv att vi borde ha rätt att göra gymnasiet på komvux, vi har en så pass bra anledning, den bästa typ. Och du, man får klaga hur mycket man vill =) Det gör väl jag med, som har snällaste ungen i världen^^, Idag var hon jobbig på morgonen och jag klagade över det, även fast att jag har sådan tur som inte har t ex ett skrikbarn, men jag har ju inte heller varigt med om något annat. Jag hoppas att du får en någorlunda mysig helg i Dalarna gumman, ring om du vill=) KRAM!!

2008-02-07 @ 11:20:27
URL: http://JosieJoos.blogg.se
Postat av: Sara

Ha en trevlig liten semester :) ta hand om er !Kramis

2008-02-07 @ 17:33:54
URL: http://Baramitthjarta.blogg.se
Postat av: Sanna

Ett litet tips är att lägga henne i sin säng/vagga & låta henne ligga där tills hon somnar. Det kan kännas tufft om hon börjar gråta. Och man vill bara gå fram & ta upp barnet & trösta. Tro de eller ej, men det funkar faktiskt. Man måste göra så några gånger. Sen funkar det, iallafall för mig. Jätte skönt! Men somsagt, de kan kännas jätte tufft & jobbigt att låta sin bebis ligga där & gråta & man känner att "nu kommer hon tro att jag inte finns där för henne, & älskar henne". Men så är de naturligt vis inte. Men de känns så. jag tror de skulle vara ganska bra & testa. Men även att man sitter brevid & gungar lite på vaggan. Så hon ändå känner sig trygg med att du finns där.

Joline är verkligen supersöt! Lycka till med allt :) Ha de bra, kramis..

2008-02-07 @ 21:39:31
Postat av: Familjen Sundberg-Storm

Underbar blogg Jasmine ! Pussa Jolines från oss, nu kommer även jag ( Jörgen ) att kunna hänga med hur det går för dig. Hoppas vi syns snart, kanske ni kan komma upp till påsk ? Amanda o Oscar hälsar !!

Hae't Gött !!

2008-02-07 @ 22:29:28
Postat av: annelie

hej! hittade hit via ungmamma16bloggen, och alltså... jag blir så sugen på att bli mamma till en guldklimp. trots att jag är... kanske 8 år äldre känner jag liksom inte att jag är riktigt "där" för att kunna ta hand om ett barn. eller... är jag det? hmm...

ni verkar ha det väldigt fint och mysigt!
/annelie

2008-02-08 @ 13:03:06
URL: http://annelufs.blogg.se
Postat av: Josefine

Saknar dig babe! *Hjärta*

2008-02-09 @ 10:56:26
URL: http://JosieJoos.blogg.se
Postat av: My

Snacka om själviskhet. Skaffa barn när man e unge själv. Du kan inte ens försörja dig själv..har du ens någon utbildning...nej o du ska vara en bra förebild för ditt barn?

2008-02-09 @ 21:12:24
Postat av: Marina

Gissa bilden i min blogg! :)

2008-02-10 @ 00:40:49
URL: http://mawina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0