Somna i matteboken


I dag ryckte jag in extra och jobbade på Strandstugan. Samma ställe som jag jobbade på förra sommaren, när jag var gravid, fast den här sommaren är det ny ägare. Sista dagen för säsongen & det var riktigt kul att få komma hemifrån en stund och rensa huvudet lite. Nu fick jag fokusera på någonting helt annat än jag är van vid. Riktigt skönt.

Kom hem och städade av här hemma så att det ska vara lite okej inför veckan. Andreas och Joline kom hem efter en stund och gissa om JOLINE var efterlängtad? Jag kramade och pussade henne massor. Sedan gav jag henne gröt och trissade upp henne så att hon skrattade jättemycket. Det brukar vi inte göra precis innan hon ska sova men i kväll var det ett undantag för att jag saknat henne så mycket. Hon ville såklart inte sova efter det. Så mamma kom ner och hälsade på en kortis för att få pussa lite på Joline. I kväll somnade hon vid cirka åtta..

Då började jag med matten. Satt vid köksbordet och vaknade helt plötsligt med huvudet i matteboken. Måste helt enkelt ha deckat rakt ner i boken. Har pluggat ända tills nu. Känner mig helt slut i huvudet och i kroppen. Det ska bli så underbart att få sova. A har gett sig i väg på räddningsuppdrag (hämta sin lillebror och vän i Örebro, deras bil slutade funka) så jag får ha hela sängen för mig själv. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0