Nyttig köttfärssås

Det här ska jag och Joline äta till lunch i dag:

Nyttig Köttfärssås med pasta

500 g köttfärs
1 halv paprika
2 dl frusen broccoli
3-4 stycken morötter
2-4 msk stark tacosås

Följande ingredienser har vi hemma, förutom dem är det eko i kylskåpet. Vi ska åka & handla när A kommer hem från skolan. Jag ska snart gå och förbereda maten. Stek köttfärsen i margarin eller rapsolja, krydda med salt & svartpeppar (eftersom att även Joline ska äta maten tillsätter jag saltet sist utav allt, efter att jag tagit bort en lagom portion till henne) tillsätter tacosås, creme fresce & matlagningsgrädde. Slutligen rör jag ner morätter, broccoli och paprika. Klart & gott!
Serveras med pasta och om man vill, riven ost..


Kommentarer
Postat av: Cissi

Lät smarrigt!

2008-08-20 @ 19:23:18
URL: http://cissislife.blogspot.com
Postat av: Anonym

ursäkta om jag låter osmart, men varför ska inte lillan äta salt? :S

2008-08-20 @ 20:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0