Kräftfiske & Jolines första båttur


I lördagskväll var vi i mormor och morfars sommarstuga. Trots dåligt väder hela dagen blev kvällen fin! Joline var med ut i båten när vi tog upp kräftburarna. Vi fick bara 4 kräftor men på morgonen och kvällen innan hade mormor och morfar fått 60 stycken sammalagt och vi tog upp burarna lite för tidigt på kvällen. Men det gjorde ingenting, var kul ändå!

Senare på kvällen åt vi kräftor och baguetter med mjukost. Det var så gott! Årets kräftpremiär för mig. Förra sommaren åt jag inga kräftor eftersom att jag mådde illa av lukten. Efter maten smällde jag i mig massvis med sura vinigummin och sedan somnade jag gott. Åkte hem ganska tidigt på förmiddagen.

Nu har Joline somnat, den lilla gullungen. Jag och A har ätit gott och jag har bakat äpple & vinbärspaj till efterrätt. Gött gött! Nu ska jag dra en sväng med dammsugaren och sedan ner i tvättis. Hej på ett tag..

Kommentarer
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Åh så gott med svenska kräftor. Jag köpte ett paket kinesiska igår och slängde allihop! ; ( Dem smakade gammal och konstigt så jag vågade inte äta dem. Tråkigt att slänga 100kr på ingenting alls. Hoppas man får sig någon god kräfta innan kräfttiden är slut.

2008-08-11 @ 23:24:25
URL: http://freijasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0