Bissing nummer 3



Joline har precis ätit lunch & dessert, fått ny blöja och nu ligger hon och sussar sött. Jag ska gå och ta itu med disken och dammsuga kök och vardagsrum (behövs göras ofta nu när Joline hittar varje dammkorn, varje litet ludd) När vi skulle byta blöja lade jag Joline ner och tog en bok i från henne som hon skulle få tillbaka ett par sekunder senare. Men hon hann bli flyförbannad och började gallskrika. Jag fick hålla boken framför henne och fjäska ett tag innan hon lugnade sig. När hon skrek skymtade jag tand nummer 3, den första tanden i överkäken har kommit. Man ser också att den andra tanden i överkäken kommer att skymta fram när som helst så snart har vår lilla tjej 4 tänder, två uppe och två nere. Gulligt värre!



Kommentarer
Postat av: Cissi

Det är ju så gulligt när de små risgrynen tittar fram... Här hemma har lilleman fått de två i underkäken..

2008-08-19 @ 12:05:25
URL: http://cissislife.blogspot.com
Postat av: elsa,

MIN ÅSIKT:Varför inte vänta med att skaffa barn?Jag läste någonstans att detta var planerat.Föst måste jag ge dig beröm för du verkligen tar mamma rollen på allvar men helt ärligt är det för tidigt,barn ska inte ha barn,även om man klarar av det så blir allt så knasigt,din mamma va 18 när hon fick dig,du va 16 när du fick joline,hela ung-mamma-grejen smittar av sig och Joline kanske inte blir mer än 14 innan hon går runt med en kula på magen,om inte så har inte du upplevt tonåren som alla tror,du har inte levt ett "normalt" 16-18 års liv,du har inte gjort dom där busen med flickorna inte sprungit och badat ute i sjön fast det är storm och oväder,du hann inte uppleva det där crazy livet,vi lever bara en gång och borde ta vara på den tiden vi har,lära oss på våra misstag,på våra med och motgångar,leva ut tonåren,tonårs busen och sedan skaffa oss ett litet knyte,är det kul att vara 34(?)när joline blir myndig?Tänker på din mamma också,hon fick aldrig uppleva att ha en 17 åring hemma,en 17 åring som skäller,slår i dörrar och ger kramar,vid 17 års åldern brukar man vara som mest beroende av mamma,en känslig tid...min fårga till dig är- varför så tidigt? vad får du ut av det?du skulle kunna väntat och fått söta lilla Joline om 5 år när du gått ut skolan,när du skaffat lite mer livserfarenhet !

2008-08-19 @ 15:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0