Utmanad

Jag blev utmanad av Jennystefan.blogg.se

1. Hur länge har du bloggat?
Jag började någon gång under sommaren 2007, juli tror jag.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Jag läste några bloggar och brukade klicka runt bland mina vänners bloggar. Tyckte att det var roligt att läsa men jag var väl inte sådär jätte intresserad..

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det minns jag inte! Men jag minns att de två första bloggarna jag började att läsa kontinuerligt var josephinelofborg.blogg.se och sofiavernersson.blogg.se

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Inte så bra.. haha ;p Ni kan ju läsa dem själva så förstår ni.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
3-4 stycken. Josephines, Josefines, Sofias och Emelies.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Alla är dagboksbloggar. Kollar in hos Kenza någon gång men inte så ofta och hon är ju modebloggare.

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Josephinelofborg.blogg.se är väl kanske inte så fruktansvärt olik mig till personlighet men just nu lever vi våra liv på två helt olika sätt. Det är kul att läsa om hennes shopping, NY-resa, partaj.. Ja, sånt som inte jag gör!

8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Josefine såklart! Hon är ganska lik mig och hennes blogg gillar jag.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Vet inte.. har inte brytt mig om att fråga. Mormor läser och gillar den i allafall, så mycket vet jag.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag vet inte.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag försöker att vara ganska privat. Skriver främst om mig och Joline men eftersom att Andreas, min familj och mina vänner är en del utav mitt liv nämner jag dem självklart i bland. Jag blir mer och mer privat ju längre tiden går. I början skrev jag mer om Andreas, vårat förhållande och familjen. Jag har satt upp nya gränser för mig själv.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Sex, stora bråk, Andreas svagheter, familjeproblem.. Det finns en hel del och andledningen är att jag inte vill hänga ut personer som står mig nära. Jag skulle kunna blotta mig och mitt liv, men jag måste ju faktiskt ta hänsyn till mina närstående som faktiskt inte valt att vara en del utav den här bloggen.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte alls.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hans/hennes blogg?
Inte lära känna kanske. Det beror sig på vem som skriver. Är det någon som verkligen blottar sitt liv och är sig själv, så kanske. Mig kan man däremot inte lära känna enbart genom att läsa min blogg.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Det har jag inte gjort.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, kanske. Fast mest för personer som inte valt att blogga men som nämns i en/flera bloggar.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Jag har inte blivit sårad eftersom att personer som skriver inte vet så mycket om mig/mitt liv, de kan ju alltid tycka & tänka men varför ska jag ta åt mig?!

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, inte som jag kan komma på nu.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Tycker inte att det finns några nackdelar.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Kanske. Det visar sig..

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Absolut, bloggare blir ju mediaprofiler, så vissa är väl redan med och påverkar.

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
En plats att ventilera sig och skriva av sig, det har gjort mig glad. Men mest skriver jag för Jolines skull, det är ju hennes blogg som hon ska få sen när hon blir äldre.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Underhållande att läsa om andras vardag.

24. Nämn 4 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Josefine Larsson, Josephine lofborg, Sofia vernersson och Freijas mamma Caroline.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej, jag undrar bara skulle du kunna adda mig jag har 1 liten fråga jag skulle villja få svar på för jag kan ej hitta det på internet. [email protected]

2008-04-22 @ 15:12:15
Postat av: Josephine

Vad glad jag blir att du tittar in hos mig. Själv är jag nog inne hos dig fem-sex gånger om dagen, haha! :)

Ska svara på enkäten när jag hinner!

Ta hand om er :)

2008-04-22 @ 22:34:34
URL: http://josephinelofborg.blogg.se
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Aha ser att jag blivit utamand : )
Ska svara på frågorna bums! Kul.

2008-04-22 @ 22:50:21
URL: http://FreijasMamma.blogg.se
Postat av: sofia

=) nu har jag svarat på enkäten.

roligt att du tittar in på min blogg, det värmer.

kram på er.

2008-04-24 @ 17:01:03
URL: http://sofiavernersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0