Snott från Josie

Hur många barn har du?
En liten dotter.

Vad heter hon och varför heter hon så?
Därför att Andreas kom på det samma kväll som hon föddes. Jag ville att vi skulle bestämma ett namn på en gång men A ville inte veta av något utav mina förslag. Jag sade Jolie då sade han Joline och det fick hon heta!

Vad skulle hon hetat om hon var det andra könet?
Vi var inte överens här heller. Jag ville Zion, James eller Angelo. Andreas ville Sammy. Jag vet inte vem som hade vunnit den kampen. Inte någon utav oss kanske. Det hade antagligen slutat i katastrof med ett jättevanligt namn.

När föddes hon?
Den 2 januari 2008

Vad vägde hon när hon föddes?
3890 g, en stor tjej!

Hur lång var hon när hon föddes?
De mätte henne till 51 cm, men 10 dagar senare var hon 57 cm. Barnmorskan gjorde en bedömning att hon antagligen var 54 cm när hon föddes. Lång och smal var hon!

Hur lång tid tog förlossningen?
ca. 11 timmar från första värken, alldeles lagom.

Tog ni reda på könet?
Nej, det gjorde vi inte. Fast att jag tjatade & tjatade. A ville att det skulle vara en överraskning.

Hur länge ammade du?
Joline är ca. 4 månader och jag ammar fortfarande.

Hur gammal var du när du blev gravid med ditt första barn?
15.

Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
16.

Hur ofta är du barnledig?
När jag är på lektioner, ca. 6 gånger i veckan och någon kortis när man springer på ett ärende då och då.

Vill du har fler barn och isåfall hur många?
Ja, absolut. Tre stycken till kanske..

Om du får fler barn, vad ska de heta?
Någonting fint, men jag har ingen aning om vad för jag och käraste A kan inte komma överens.

Kan man förklara för någon som inte har barn hur det känns att ha barn?
Ja, vissa delar av föräldraskapet i allafall. Men känslan av att hålla barnet första gånger kan inte beskrivas. Det måste upplevas.

Kommentarer
Postat av: Leas mamma Sandra

snor den jag med. ;)

2008-04-27 @ 16:38:20
URL: http://leasmamma.blogg.se
Postat av: Jessi

kan du inte lägga upp bilder från den nya lägenheten? :)

2008-04-27 @ 18:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0