Pampersblöjor är inget för Joline


I början använde vi Liberoblöjor till Joline, sedan provade jag både coop, Ica och euroshopper blöjor. Alla har funkat bra! Nu fick vi jättemycket pampersblöjor från en väninna till mormor. Kände mig glad och nöjd eftersom att det är dyrt med blöjor och inte speciellt kul att lägga pengarna på. Men Joline tål tydligen inte pampers. Hon har aldrig varit röd i stjärten, vi har bara använt salva någongång i bland och det har hon klarat sig på. Hennes hy har varit jättefin och inte reagerat illa på någon blöja, fast jag oftast inte byter någon gång på natten. Efter ca. 6 byten med pampers började hon att bli röd, så jag smörjde på zinksalva och tänkte inte mer på det. Men i förrgår såg jag att hon hade fått stora, röda svullnader och små prickar som liknade blåsor i underlivet. Det såg hemskt ut och måste svida något otroligt! Jag gick och köpte coopblöjor+bepanthen (bra salva) och nu börjar det att bli bättre. På unga mammor var det fler mammor som berättade att samma sak hänt med deras barn när de använt pampers.

Ett helt inlägg om blöjor, intressant för er utan barn va?

Kan ju passa på att säga att både coop, ica och euroshopper blöjor suger upp kiss bättre. Hon har aldrig kissat igenomdem, de suger upp och håller relativt torrt en hel natt. Libero har inte alls funkat att suga kiss och pampers kändes funktiga utanpå. En del tycker att det är pinsamt och "tattigt" att prova billighetsmärken, men jag gjorde det och det funkar så mycket bättre, för oss och Joline i allafall. Var inte rädda för att prova.


Kommentarer
Postat av: Shopping Bitch

Jag har inga bra erfarenheter av Pampers jag heller. Jag tror att de är parfymerade.

2008-04-01 @ 14:05:22
URL: http://www.metrobloggen.se/shoptilyoudrop
Postat av: Leas mamma Sandra

För Lea har Pampers funkat jättebra, hon har aldrig fått röd stjärt eller prickar av de, och då byter vi inte heller blöja på natten längre. Det är väldigt olika från barn till barn. :)

2008-04-01 @ 14:50:24
URL: http://leasmamma.blogg.se
Postat av: Sandra

Bra tips. Antar att man får prova sig fram och se vad som passar ens bebis bäst.

2008-04-01 @ 15:36:41
URL: http://perfectbynature.blogg.se
Postat av: keffanna

Jag har hört samma, att pampers inte är bra!
Sedan har jag dock hört att alla icas blöjor inte alls varit bra, utan att dom gett röda rumpor. Av de flesta jag pratat med ska "Huggies" vara bäst.

2008-04-01 @ 16:27:26
URL: http://fikasugen.blogg.se
Postat av: leijasmamma

jag tycker inte heller att pampers är bra, inte libero heller! precis som du säger så läcker dom igenom, eller så känns dom fuktiga. jag tycker att lidls blöjor är bäst, dom är KANON bra! man behöver inte alltid ha det dyraste och det som har märke

2008-04-01 @ 20:19:19
URL: http://nadja92.blogg.se
Postat av: Emelie

Hej, själv tycker jag bäst om libero =)

har testat dem flesta märkerna, sämst är pampers enligt mig

2010-03-01 @ 22:29:20
URL: http://isabelles-mamma.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0