Joline, 3 månader i dag!



Japp, i dag är Jollis tre månader. Jag tycker faktiskt inte att tiden gått så värst fort, det känns som att det gått tre månader helt enkelt. Däremot har det gått framåt och fort med Jolines utveckling. Tiden när hon var sådär riktigt liten och pyttig bara svepte förbi och nu börjar hon bli stor tjej.

I morse gick jag ut på promenad, jag och Joline hälsade på hemma hos mamma. Ringde till CSN och frågade om mitt studiebidrag som tydligen blivit insatt på mammas konto. Gardinerna, hallmattan och mattan till köket från Jotex har kommit i dag, vi ska hämta det på Ica. Hoppas inte att köksgardinerna är för korta nu. Då blir jag tokig.

Nu ska jag gå till sovrummet & fortsätta fixa där.


Nej, inte riktigt än förresten. Jag orkar inte än. Önskar att jag bara kunde få komma i väg och göra någonting roligt. Åka och bada med Joline, träffa kompisar med barn. Jag kan ju träffa Josefine, men det går ju inte eftersom att det är så mycket att fixa här. Dessutom är jag galet trött på att vara mammaledig i den här skitstaden. Man går över stan varje dag och ser alltid samma människor, alltid samma saker. Längtar bort.. Vill bara åka till något varmt ställe med Joline. Det vore underbart. Om sommaren kommer kanske allt känns lite bättre. Nora är finast på sommaren. Ska börja på babysim har jag bestämt mig för, tror att det kan bli kul. Är det för sent att börja när man har en bebis som är 3 månader? Dessvärre är det kl. 9 på söndagsmornar, antar att jag får gå själv varannan helg när A jobbar, då vill kanske mamma följa med.

Nu ska jag gå, på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är väl vid den åldern man börjar? Men jag vet inte, jag kan inget om sånt :D Men på vårt badhus så ser bebisarna ut att vara äldre än tre månader, de kan både sitta och krypa :)

2008-04-02 @ 15:33:08
Postat av: Lina

har du alltid bott i Nora? Det låter rätt trist faktiskt, att vara mammaledig i en så liten stad, inte så mycket som händer kan jag tänka mig.

2008-04-02 @ 17:39:38
Postat av: Leas mamma Sandra

nej då! Lea var 9 mån när vi började, så det är absolut inte för sent!

2008-04-02 @ 18:07:18
URL: http://leasmamma.blogg.se
Postat av: e

du verkar verkligen vara en toppenmamma !
jag förstårinte riktigt - flyttar DU hemifrån nu tsm med din nya lilla gull familj utan din mamma ?

: )

2008-04-02 @ 19:06:50
Postat av: emma

Gu va söt hon är

2008-04-02 @ 19:41:17
URL: http://somjagvillvara.blogg.se
Postat av: Anonym

Där jag jobbar så måste man vara tre månader har jag för mig. och sen ska man helst ha med sig någon så att man kan göra alla övningar. :)

2008-04-02 @ 20:41:16
Postat av: klara

Gratta från mig!!!

2008-04-02 @ 21:36:14
URL: http://morklila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0