Fixarfrasse



Mamma kom hit, såg sig omkring och började sedan att dirigera mig. Hon städade och for runt och hjälpte mig att få ordning. Nu har jag packat upp det mesta och fått ganska bra ordning, det som är kvar är att sätta upp gardiner, lite ljuslyktor, tavlor.. Ja, småsaker! Väntar fortfarande otåligt på grejer från jotex & halens. Hoppas att de kommer snart. Vill verkligen göra klart.

Ska sätta in en massa nya bilder i kväll så de kommer här på bloggen i kväll eller i morgon!

Joline har blivit blyg, hon skriker rakt ut när främmande människor kommer för nära eller tar henne. Vi har bestämt att vi ska säga i från när andra vill hålla henne om vi känner att hon inte är på humör. Är det helt främmande människor spelar det ingen roll, då måste vi säga nej, för Jolines skull. Det är ju våran uppgift att skydda henne från saker och vi vill inte att hon ska behöva känna sig otrygg/bli hysterisk. Blyghet går ju i perioder och just nu är hon inne i en väldigt blyg period. När hon sitter hos mig eller A brukar det inte vara någon fara. Men hon har tillochmed börjat reagera på mamma, som hon träffat varje dag sedan hon föddes. I dag när hon var här började Joline att gråta två gånger. Mamma satte sig ner på golvet och pratade med henne när hon låg på filten och då blev hon ledsen.

I dag var det sååååå nära att Joline rullade från mage till rygg. Jag har bilder på det som ni ska få se sen. Jollis låg på mage och vände sig tillnästan rygg flera gånger, sedan blev hon trött. Hon kom aldrig över helt på rygg och när jag lade henne på mage senare ville hon inte ens prova. Det är inge bråttom men det är ju så spännade! Hon är världens bästa tjej, mamma är så stolt.

Självklart är det individuellt med pampersblöjor, det är ju olika från barn till barn. De är inget bra alternativ för Joline i allafall men det är ju bara att ge bort dem till någon annan som behöver. Man får ge och ta.

En mysbild på mig och Andreas när han slutar 9:an, vi har varit tillsammans i knappt ett år.

image373

Kommentarer
Postat av: Fjärilen

Ni är så söta tillsammans. :)

2008-04-01 @ 18:28:28
URL: http://psykfallet.blogg.se
Postat av: Veronica

Vilken fin bild!

2008-04-01 @ 19:01:50
URL: http://veroniicaa.webblogg.se
Postat av: Ida

Fin bild=) Ni är fina tillsammans!

2008-04-01 @ 19:19:11
URL: http://idaaahooo.blogg.se
Postat av: Anonym

va fin bild :)

2008-04-01 @ 21:54:45
Postat av: Josephine

Åh vilken fin bild på er! :) Ta hand om er!

2008-04-01 @ 22:43:15
URL: http://josephinelofborg.blogg.se
Postat av: Kickan

Hej hej !
Min kompis hade samma problem som ni men blyghet.
Dels gick detta över men min kompis mamma hade någon idé om att det kunde ha att göra med att min kompis var väligt nära sin bebis jämt. Det kanske är bra att hon får fronta lite rädslor så hon inte blir för blyg? men främlingar är ju onödigt, dom ska ju inte hålla på å bära och ha sej. Du vet nog bäst. Kram på dej tjejen du är så duktig

2008-04-02 @ 06:42:38
Postat av: Anonym

har ni bara varit tillsammans i ett år? ;o :D

2008-04-03 @ 11:39:50
Postat av: Sandra

Måste bara säga att du är otroligt vacker!

2008-07-17 @ 09:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0