Jag fortsätter att svara:


Först och främst
" MEN VA FAAN D HETER INTE NEGERBOLLAR JÄVLA VITA ÄCKEL HOORA ".
Såna här inlägg kan du/ni lägga av med. Om ni har synpunkter på huruvida det heter negerbollar eller ej, skriv det. Att kalla mig saker som hora är bara löjligt. T.om i receptet står det negerbollar och det är så jag kallar dom. 
 
Vad tyckte du om unga föräldrar innan du själv fick reda på att du skulle bli det? Har din åsikt blivit annorlunda?
Jag har aldrig haft någonting emot ´gruppen´ med unga mammor och pappor. Man kan väl inte dra alla unga över samma kant? Min mamma fick mig när hon var 19 och det är ju också ganska ungt. Jag har alltid tyckt att det är starkt och modigt att följa sitt hjärta och göra som man själv vill med sitt liv.

När är ungen beräknad att komma?
Haha, bebisen är beräknad till den 23/12. Den tredje advent! <3

Hur reagerade dina föräldrar?
Mina föräldrar är i själva verket min mamma. Jag har ingen som helst kontakt med min pappa. Mamma sade typ.. ´okej´ för hon hade märkt på mig att jag ville säga något och förväntat sig att jag skulle säga det. Hon blev inte så paff när jag sade det! Istället frågade hon mig och jag var helt säker och om jag tänkt på vissa saker. Hon fanns där för mig 100 % från början. Otroligt skönt! Nu är hon skitglad över att bli mormor för första gången.

Hur känner du Josefine?
Jag och Josefine gick i samma klass i 5an och 6an, men då var vi varken vänner eller ovänner. Sedan hamnade vi i olika klasser på högstadiet. Vi började att tala lite smått igen när jag började på kören i 9an. Först när jag var gravid i v7 fick jag reda på att hon också var gravid. Så på danskvällen gick jag fram till henne och sade att hon var fin med magen och att jag också var gravid. (Under den perioden var Andreas frånvarande så jag behövde någon att prata med) Vi gick in på toaletten och pratade om allt möjligt. Det var på måndagen, på onsdagen skulle jag till kvinnokliniken på kuratorsamtal och det första ultraljudet. Josefine följde med mig trots att precis börjat prata. Efter den dagen har vi varit ... bästisar, haha. Jag är otroligt glad att vi funkar så bra ihop på alla sätt, hon är ett väldigt stort stöd för mig.

Josefine har ingen blogg och ja, hon är tillsammans med pappan.

Hur mår du/har du mått under graviditeten?
I början mådde jag lite illa och var känslig för lukter+enormt trött. Efter v.12 kände jag mig precis som vanligt. Jag fick väldigt dålig hy och någon hormonförändring så jag brände mig jättelätt i solen. Ända till v18 kunde jag ha mina vanliga kläder. Sedan sade det PANG och allt var för litet. Fast det hör ju till! Det är också först nu som brösten känns ömma och gör ont. (Det brukar väl mest vara i början?) Så känner jag mig väldigt stor och rund men det är det värt när bebisen kommer. Jag har börjat att få lite ont i ryggen på sistonde och är nu inne i en tröttsvacka då allt känns jobbigt. Sammfattat har jag fått utmärkt förutom UVI och ont i njuren.

Hur reagerade din pojkväns föräldrar när de fick veta att du var gravid?
Dom + resten av Andreas släkt var positiva. Nu tycker dom att det ska bli jättekul!

Vad skulle du vilja jobba med sen när du bli äldre?
Jag ska plugga sam/sam och sedan läsa vidare juridik, psykologi, So-ämnen och språk. Efter det vill jag jobba ett tag och sedan söka till polishögskolan. Inom polisen vill jag vidareutbilda mig till insatsstyrkan och kriminalare.

Jag undrar om du är nervös inför förlossningen och hur ditt liv kommer att förändras efter den?
Än så länge är jag inte alls nervös för förlossningen. Och huruvida mitt liv kommer att förändras det blir en överraskning. Det enda jag vet är att det kommer finnas en underbar bebis och senare ett underbart barn/tonåring/vuxen i mitt liv. Så spännande!


Vad barnet ska veta har jag ingen som helst aning om. Jag och Andreas är oense om namn men vi jobbar på det. Utav era namnförslag var det Tigra jag gillade bäst, så coolt. Jag återkommer till namn så fort jag vet något mer!


Kommentarer
Postat av: Noomi

du vet väll att tredje advent infaller mellan 11 och 17 december? inget illa, men 23 är inte tredje advent ...
Lycka till med babyn iallafall :)

2007-09-15 @ 20:20:33
URL: http://imoon.blogg.se
Postat av: cassie

alltid kul med frågestunder hos bloggfolket :)

2007-09-15 @ 21:17:32
URL: http://cassie92.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag tror att du kommer bli en underbar mamma! :)

2007-09-15 @ 22:01:41
URL: http://sandralundin.webblogg.se
Postat av: Anonym

Noomi : tredje advent är visst den 23/12 eftersom det är julafton på måndagen..

2007-09-16 @ 16:51:58
Postat av: Anonym

det är fjärde advent då.. :)

2007-09-16 @ 17:38:05
Postat av: Alexandra

Jag tycker du verkar vara en väldigt mogen tjej som kommer fixa det här galant. Du kommer med all säkerhet bli en superbra mamma och allt snack om att man inte kan ha barn när man är ung tycker jag är fel. Det är tjejer som dig som bevisar att man faktiskt kan klara det, trots att man är ung. Lycka till med barnet och hoppas allt går bra :)

2007-09-16 @ 18:08:07
Postat av: des

Sry mende ha faktist rätt, den 23 är fjärde advent kollade nyss i min kalender.

2007-09-16 @ 18:49:41
URL: http://des.blogg.se
Postat av: stina

du skulle inte kunna lägga in en bild på dig själv, så man får se ditt ansikte också? skulle vara kul o se :) och måste bara säga att jag beundrar dig enormt, du kommer bli en underbar och stark mamma! kramar

2007-09-16 @ 18:54:39
Postat av: melws

Hum, det där med namn. Kanske lite försent med förslag men jag slår till ändå :P
vet inte om det låter så lockande för dig. Men jag älskar tjejnamnen: Tindra & Klara. Men Tindra är nog en favorit. Hugo på killfronten :) Du skriver bra och intressant! Hare bra :)

2007-09-16 @ 19:25:00
URL: http://melwinsandbog.blogg.se
Postat av: nathalie

JAG UNDRAR HUR LÄNGE DU OCH ANDREAS HADE VART TILLSAMMANS NÄR DU PLUSSADE?

2007-09-16 @ 19:51:07
Postat av: Cecilia

Jag vet inte om du har varit inne på någon sida med barnnamn, för annars finns ju hemsidan http://svenskanamn.se/. Lycka till med bebisen och njut av din graviditet!

2007-09-17 @ 12:08:37
Postat av: nathalie

JAG FÖRSTOD INTE RIKTIGT I DITT SVAR. MENADE DU ATT BARNET VAR PLANERAT OCH ATT NI BETÄMDE ER FÖR ATT INTE AVVÄNDA NÅT SKYDD?

2007-09-17 @ 16:05:19
Postat av: Angelica

Gillar frågestunder hos olika bloggare, kul att läsa =)

2007-09-18 @ 12:45:45
URL: http://www.metrobloggen.se/angeslick
Postat av: Anonym

Underbsar blogg :)

2007-09-18 @ 13:39:07
URL: http://stephanielouise.blogg.se
Postat av: Amanda

maila mig någondag du har tid och berätta om ditt liv, min älskade vän <3

2007-09-18 @ 19:50:20
Postat av: Bettina

Alltså, inget illa menat men du förstår väl att du inte kommer få leva som en vanlig ungdom?
När alla dina vänner kommer gå ut på krogen så kommer du vara hemma och sitta framför tvn med barnet.
När alla viftar med sina studentmössor så kommer du vara med barnet.
Inget illa menat, lycka till!

2007-09-18 @ 21:29:00
URL: http://betttina.blogg.se
Postat av: Bettina

Alltså, inget illa menat men du förstår väl att du inte kommer få leva som en vanlig ungdom?
När alla dina vänner kommer gå ut på krogen så kommer du vara hemma och sitta framför tvn med barnet.
När alla viftar med sina studentmössor så kommer du vara med barnet.
Inget illa menat, lycka till!

2007-09-18 @ 21:30:05
URL: http://betttinas.blogg.se
Postat av: Anonym

Sant det där Bettina. Enda nackdelen med att skaffa barn när man är ung är ju för att man inte får någon riktig ungdom. Annars verkar det mysigt med en bebis :)

2007-09-19 @ 15:41:03
Postat av: Anonym

är josefine tillsammans med din
bebis pappa :OOOOOOO??!?!

2007-09-19 @ 16:55:00
Postat av: Anonym

UPPDATERA =D

2007-09-20 @ 15:27:25
Postat av: Jonna

och vem vill hellre gå ut på krogen än mysa med sitt barn? :)

2007-09-20 @ 21:12:44
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Victoria

Saknar ju uppdateringen här :) hoppas allt är fint med dig och bebisen :)

2007-09-21 @ 10:06:28
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Myh

bättre uppdatering här tack ;D? hihi<3

2007-09-21 @ 13:46:36
URL: http://myh92.blogspot.com
Postat av: sanna

Viola är ett fint namn :)

2007-09-21 @ 15:30:01
URL: http://sannaa.webblogg.se
Postat av: Noomi

du som var anonym och kommenterade min kommentar kan ju kanske leta upp en almanacka?
herre min skapare .. -.-

2007-09-21 @ 18:00:43
URL: http://imoon.blogg.se
Postat av: malla

snälla kan du inte uppdatera mera? tack

2007-09-21 @ 18:15:44
Postat av: Anonym

Var är du ?

2007-09-22 @ 12:54:41
Postat av: Anonym

noomi, din kommentar fanns inte när ja skrev.. ja kollade i almanackan, men kollade väl fel då:) take it easy!

2007-09-22 @ 16:57:27
Postat av: M

Saknar uppdatering!! Hoppas att allt är bra med dig och barnet

2007-09-23 @ 11:28:42
Postat av: nathalie

Tycker IRMELIN är ett fint flicknamn, och texas ett fint pojknamn ^_^
Fast det tycker ingen annan haha :P

2007-09-24 @ 19:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0