Farväl paddan Lars,


I går blev vi äntligen av med sköldpaddan+akvariet+alla tillbehöv. I typ en månad har vi haft en annons ute på blocket men ingen har ringt. Så i förrgår satte Andreas ut en ny annons och skrev att allt måste bort fort. Och så sänkte vi priset rejält också, 500 kr. I går kväll var det en man som ringde så vi fick skynda oss hem från Andreas för att städa ut akvariet och plocka ihop alla grejer. På slutet av IDOL kom dom (attans, jag missade...) och så blev han (sköldpaddan Lars) såld.
Det känns jäkligt skönt! Vi hade inte haft plats för honom i den nya lägenheten. Så eftersom ingen ringde på annonsen och alla vi frågade sade nej, så började vi fundera på avlivning. Det kändes så grymt men som det ända alternativet eftersom det hade varit omöjligt för oss att ha kvar honom. Nu har han det bra i allfall!


Nu är jag hemma hos Andreas. Jag stannade hemma idag med och så får vi se om jag kommer tillbaka i morgon. Har fortfarande feber och är dunderförkyld. Bara febern går bort så orkar jag med skolan igen.


Gjorde ett test på pojke/flicka enligt en kinesisk befruktningskalender.
Fick skriva in mitt födelsedatum och sedan befruktingsdatum (ägglossning). Det testet visade på pojke, men så stod det att enligt kalendern var det också stor risk för flicka. 50-50 % nästan. Men vad tror ni att det blir? Jag har hela tiden trott på flicka men alla andra verkar tro på pojke så jag börjar nog också göra det.



Kommentarer
Postat av: Sara

ååh herre gud, jag hittade nyss till din blogg och såg att du va bara ett år äldra en mej ( ett år och 7 dagar) och jag måste bara fråga: är du inte rädd ! visst jag hade oxå jätte gärna velat ha en liten bebis men jag vill inte ha barn förens om ett bra tag. Vad tänkte du när du fick reda på att du av gravid ? va det självklart att du ville behålla barnet ? Ajja.. lycka till <3

2007-09-05 @ 13:40:41
URL: http://sapera.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ännu en test:
Sparkar det till höger i magen: pojke
och om sparkarna är på vänster sida: flicka
Det stämde på mig iallafall

2007-09-05 @ 22:29:25
URL: http://mittliviordochbild.blogspot.com
Postat av: Anonym

på det dära kinesiska testet stämde det på min bror å hans tjej när dom skulle ha barn :)

2007-09-06 @ 11:11:57
Postat av: Jonna

Alla såna där tester jag gjorde sa att det var en flicka i magen, men enligt läkarna så är det en pojke :)

2007-09-12 @ 15:13:11
URL: http://jonnalantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0