Bebisen är livlig


Ljuvliga bebisen:
Bebisen i magen har en väldig sparkperiod just nu. Hela magen är som hela havet stormar när lillen sätter igång. Fast det är himla mysigt. Oftast ligger hon/han med kroppen på min vänstra sida. Då är andra halvan av magen nästan platt. Mest sparkar bebisen kring lunch och sen kväll. I bland vaknar jag tillochmed på natten av att hon/han vänder sig och krånglar. Har också upptäckt att bebisen älskar eller hatar Camilla Läckberg. Jag lyssnar på hennes nya bok Tyskungen på band, då är det full fart. Så fort jag sätter på en skiva så startar bebisen att sparka och röra sig. Underbarn..

Jag längtar så mycket efter att få hålla bebisen. Det är nog först då som jag kommer förstå att jag är/ska bli mamma. I bland förstår jag ingenting. Jag kan inte fatta på riktigt att det liggen en bebis som ca 30 cm och väger ca 600 g i min mage. Andreas säger att han förstår att vi ska få en bebis - jag har inte fattat än. Josefine säger att det går i vågor, men hon har svårt att förstå att det ligger en färdig bebis i hennes mage nu.

Och.. 
 
I går kväll fick jag min födelsedagspresent av Andreas. Han bjöd mig på middag och bio. Vi hade det jättemysigt. Åt supergod mat på Kina med efterrätt och allt. Så satt vi kvar där och pratade i flera timmar. Sen gick vi upp och såg Rush hour 3, den var jätterolig :) Hur lyckad kväll som helst. Tack älskling!

I dag har jag skrivit klart min Engelska uppsats, pluggat historia, tvättat, bakat negerbollar, pratat i telefon med Josefine, handlat, lagat mat.. Ja, fullt upp alltså..

Hoppas att ni har haft en bra helg! Jag ska försöka fixa om min presentation också, så den blir lite finare.
/Jasmine och bebisen.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

du som kommer att handla mkt mat å sånt när bebis kommer :)
Läs mitt inlägg om "hur ni ska handla i matvarubutiker" haha

2007-09-09 @ 23:43:45
URL: http://alexandra08.blogg.se
Postat av: misani

MEN VA FAAN D HETER INTE NEGERBOLLAR JÄVLA VITA ÄCKEL HOORA

2007-09-15 @ 18:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0