Unga mammor & pappor

Hejsvejs.
I dag har jag varit i skolan på mattelektion. I morgon gör jag mitt andra prov. Så här innan känns det nervöst men det är skönt så fort det är gjort. Förra provet fick jag sitta i klassrummet, det funkade inte så bra eftersom inga   andra gjorde prov så var det väldigt pratigt. Jag hoppas att det finns tillgång till grupprum i morgon.
Klockan 11:20 var jag på en första informationsträff med Maria, på unga mammor & pappor. Föräldragruppen som vi ska gå i, börjar på tisdag kl.14-00 - 16:30. En gång skulle försäkringskassan komma dit och prata och en annan gång skulle vi på ´studiebesök´ på BB och förlossningen. Under varje träff fikade man också, vilket är bra då man har chans att lära känna andra föräldrar. 7 träffar är det, och sedan en återträff i mars/april. Superkul! Jag är glad att vi valde att gå på unga mammor & pappors föräldragrupp i stället för den vanliga på MVC. Det ska verkligen bli jättekul att träffa dom andra föräldrarna som jag tror var 9 par.
På tisdag ska vi skicka in en ansökan till Lindesbergs kommun också. Det handlar om den öppna verksamheten som vi bara får gå på om vi får ´tillstånd´ från Lindesberg. Örebro kommun betalar bara för dem som bor i örebro. Vi som bor i Nora eller tex. Frövi måste ha Lindesbergs tillstånd. Jag hoppas verkligen att vi får gå på den öppna verksamheten också. Det lät så mysigt. Jag uppdaterar mer om hur det var på tisdag, efter träffen, då jag ver mer.

I går bakade jag silviarutor (fast jag gjorde den i tårtform med löstagbar kant..) Så himla gott! Och enkelt! Vill ni ha receptet? Jag tänkte att jag kunde lägga in det ikväll.

En fråga till förresten, ska jag göra några kategorier? Det kanske blir lättare att läsa då, om man vill läsa äldre inlägg. Jag ska också göra om här på bloggen med bilder och nått fint, så den ser lite roligare ut. Problemet är bara är jag inte förstår hur man gör, men ni kanske kan hjälpa mig? Haha. Och ge mig lite tips!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Vad består den av? =) Vore kul att se vad det är iallafall:)

2007-10-10 @ 14:46:39
URL: http://sophiahjartajonas.blogg.se
Postat av: helene

jag vill ha recept :)

2007-10-10 @ 15:28:31
Postat av: Johanna

Nu har jag läst igenom hela din blogg. Hittade en länk till din från Ung mammas blogg. Jag måste säga att jag tycker att du är otroligt stark. Jag kommer att följa din blogg med spänning. Själv så är jag 25 och försöker skaffa barn... men det är ju inte så lätt som man tror:)

2007-10-10 @ 16:11:56
Postat av: trogenläsare!

lägg ut recept :)!
grattis åter igen :)

2007-10-10 @ 17:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0