Recept: turboravioli och silviakaka




image144

Turboravioli (Leilas middagstips)

1burk ravioli (800 g)
några droppar tabasco (jag uteslöt det för vi hade ingen hemma)
flingsalt (jag använde vanligt salt)
svartpeppar
1 pkt mozarellaost
och rostade pinjenötter (jag är inte så förtjust i nötter, så jag hoppade över det)

Ugnen 200 grader. Lägg raviolin i form och lägg över skivad mozarella. Gratinera i ugn ca. 30 min.

KLART!
Jag lagade den här turboraviolin idag. Det tog en minut, hur enkelt som helst. Och jättegott! Så prova det här receptet vetja. Jag kommer garanterat att köra på turboravioli när jag är trött mamma med småbarn.

Silviakaka (Saknar bild tyvärr, för den här recept iden kom jag på idag)

175 grader i nedre delen av ugnen 35-45 min.
2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 dl kallt vatten

Vispa ägg och socker pösigt, häll sedan ner resten av ingredienserna. Smörj en form eller lägg bakplåtspapper på plåt. När kakan svalnat:

100 g margarin
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 ägggula (lägg i sist, låt ej koka)

Smält margarinet i kastrull och låt koka upp med resten av ingredienserna. Ta av från plattan och ha ner ägggulan. Hur gott och enkelt som helst!

Kommentarer
Postat av: Caroline.

Såg ju mkt godare ut en vanlig tråkig ravioli, det där ; ) kanske testa nån dag.

2007-10-10 @ 17:52:32
Postat av: des

Låter gott iaf kakan =)

2007-10-10 @ 20:42:47
URL: http://des.blogg.se
Postat av: tommie de la veso ;)

yoo jasmine!:P vi borde träffas nån dag! inte sett dig på as länge:D är du tjock nu lr?:D hehe

2007-10-10 @ 21:09:41
Postat av: tommie de la veso ;)

ring mig när du ser detta:p

2007-10-10 @ 21:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0