Lilla, lilla du.



Alla underbara läsare. Ni är så gulliga.. Innerst inne vet jag ju att jag kommer bli en bra mamma men ibland tvivlar jag på mig själv. Det finns så många som har synpunkter och som mer än gärna uttrycker åsikter som ´hur fan ska du klara av det?´ Ja, efter ett tag kan det bli svårt att stå stark och intala sig själv att JAG KLARAR DET. Så, ni är underbara allihopa som påminner mig, tack för det.

Och bebisen, världens finaste varelse (tror jag iallafall..) Haha.
Jag är iallfall inne i en mysig period av graviditeten. Jag kan känna kroppsdelar genom magen. Den är ju stor nu, och favoritställningen är att ligga med rumpan långt utputad till höger och huvudet vid naveln. Sedan får jag en fot eller hand vid revbenen då och då, (mindra skönt vill jag lova, stundvis gör det riktigt ont.) Fast det är mysigt och lite roligt. Jag brukar jäklas lite med den på kvällarna när hon/han försöker hitta en bekväm sovplats. Då trycker jag bort rumpan lite här och var, så bebisen flyttar på sig hela tiden. Efter en stund blir han/hon jättesur och snurrar runt som en galning. Då känns det nästan som att magen ska spricka.

Ja, så slutligen några bilder på Casper (Andreas syskonbarn)
 

Kommentarer
Postat av: Myh

Inte länge kvar till bebisen kommer :) grattis grattis :)!

2007-10-04 @ 21:37:45
Postat av: Anonym

bara skita i alla som säger dumma grejer, dom ÄR bara avundsjuka på att dom aldrig skulle fixa det :) jag tror du blir en kalasmorsa :)

2007-10-05 @ 00:18:34
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: sofia

var graviditeten planerad eller en slump? :)

2007-10-05 @ 06:55:08
Postat av: Ansam

Men herregud! Alla som blir föräldrar för första gången är osäkra. Har en kusin som fick barn när hon var 25år och min mamma fick lära henne hur man håller barnet och liknande. Det har inget med ålder att göra och jag tror att du blir en jättebra mamma. Jag tror också att de som skriver så är avundsjuka för att de inte vågar bryta trenden om att plugga och jobba första, SEDAN skaffa barn. Och tviveln som du känner tror jag också är vanlig bland förstagångare. Klart att man undrar huruvida man kommer att bli en bra mamma eller inte! Det tror jag att alla gör.

2007-10-05 @ 11:02:46
URL: http://ansam.blogg.se
Postat av: Johanna

Fler ovanliga namn:
Flicka: Lilja, Millimani (från bröderna lejonhjärta), Pärla, Lelani (tror att det betyder blomma på Hawaii), Ninja (flicka på spansk)
Pojke: Neo, Alfons
Vilka namn funderar du mest på?

2007-10-05 @ 12:25:31
Postat av: Olivia

Beundransvärd blogg!
Kom av en slump in här och har därför inte hunnit läst (om du har skrivit) när du är född ? :)

2007-10-05 @ 16:39:25
URL: http://heterolivia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0