Hösten = underbar



Hejsan,
I morse ringde väckarklockan kl. 06:00. Utanför fönstret var det helt kolsvart, i lägenheten var det knäpptyst. Jag är inte den morgontrötta typen men imorse kändes det inte kul att kliva upp på det kalla golvet, från den varma sängen. (Andledningen kan ju vara att jag och älsklingen kollade på film halva natten..ops) Så jag får faktiskt skylla mig själv. Vi såg se upp för dårarna, den var inte så bra som jag hade hoppats, men rätt rolig ändå.. 
 
När jag satt i busskuren och frös kändes det verkligen inte härligt.. Jag tänkte att ´nu är det oktober, och svinkallt. Hur fasiken ska det bli i november/december?´ Usch, jag är ingenting för kallt väder.

.. men, när jag kom hem sken solen på alla vackra löv i rött och gult. Då kändes hösten mycket vackrare och mysigare. Så jag tog en promenad med Trudy i parken. Det prasslade så mysigt om alla löven och knastrade när jag gick på alla kastanjer. Åh, nu älskar jag hösten. Det är nog den mysigaste årstiden, tror jag. (But.. jag har antagligen ändrat mig nästa fredag morgon klockan sju, när jag sitter i busskuren och fryser)

Nu ska jag gå och göra i ordning Tacos. I kväll är Amelia på nått pyjamaskalas och Andreas skulle bort med sina kompisar. Så, det blir jag mamma och Sari (mammas kompis) som sitter här ikväll. Framför IDOL (såklart..!) Och med chips och passionssoda.

Hoppas att ni får en trevlig fredagkväll.
Jag kanske återkommer nått mer under kvällen.
.. bebis mår bra och sparkar på för fullt!

/Jasmine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0