Godmorgon


Godmorgon,
I dag sov jag riktigt länge. Vanligtvis brukar jag gå upp vid halv åtta, fast jag är ´ledig´ hela dagen. Jag är hemma hos Andreas nu, men jag ska snart gå hem. Det vore skönt med en promenad fast jag har en massa grejer att bära. Tex, min bärbara dator som jag sitter vid nu. Och den har jag ingen lust att släpa på. Så, vi får se hur jag tar mig hem.

Nu känns det inte så längt kvar tills bebisen kommer. Snart 10 veckor kvar.. Skötbord, första kläderna och vagn har vi ordnat (vagnen finns hembeställd på babyproffsen, vi ska hämta ut den i dec) Det enda som är kvar är att klä om korgen. Tyget kom i går, så vi ska hämta ut det så snart som möjligt. Det blir vita längder runt om och sänghimmel i spets. Jag tror att det kommer bli superfint. Vi hade kollat ut ett beigt tyg med nallar på som vi skulle sy och ha som täcke och kudde. Tyvärr var det slut, så nu försöker vi att hitta nått annat. Jag vill inte ha blått och rosa i korgen, utan någon neutralara färg. Kanske ljusgul? I julklapp ska jag önska mig ett bäddset till spjälsängen. Det är ljust beigt med stora vita hjärtan på, superfint. Iallfall känns det skönt att det mesta redan är klart. Jag är inte den som vill jäkta och fixa allt sista veckan. Då vill jag bara ta det lungt och äta mandariner, julgodis.. och vänta.

Ha en underbar dag, kära läsare.


Kommentarer
Postat av: Pemmel

Hittade din blogg mest av en slump... Minns ärligt inte hur, fastnade ju att läsa så jag hann glömma det... *hmm*
I vilket fall en jättemysig blogg. Lycka till med bäbisen! =)

2007-10-03 @ 11:16:29
URL: http://pemmel.bloggagratis.se
Postat av: malla

tror du kärlek som man hittat när man är så ung kan hålla förevigt? jag hoppas på att sådant existerar men vad tror du? är det möjligt att vara förevigt kär i en och samma person?
kram på dig

2007-10-03 @ 13:20:47
Postat av: malin

malla - känner flera personer som blivit tillsammans när dom var 14-15 år och dom är fortfarande tillsammans och dom är över 25 år. så det finns. och min moster blev tillsammans med sin man när hon var 13 år och idag är hon 46 år.

2007-10-03 @ 14:40:52
Postat av: moa

Hej,måste säga att det är jätte kul att läsa din blogg. Men jag har en fråga, du har tidigare skrivit att det tog ett tag innan du blev gravid. Hur länga? Jag frågar för att jag själv slutade med preventiv medel för ca 2 månader sen och undrar hur lång tid det kan ta innan man blir gravid. Hoppas du har tid/vill svara. Ni andra läsare för också gärna svara :) Ha det bra!

2007-10-03 @ 17:04:13
Postat av: malla

moa - det beror ju på från person till person..

2007-10-03 @ 18:21:38
Postat av: Sophia

Både gul och grön e neutrala färger som passar både pojkar och flickor :)

2007-10-03 @ 20:48:46
URL: http://sophiahjartajonas.blogg.se
Postat av: sara

Grattis till den kommande bebisen, gud så roligt! Jag ser verkligen upp till unga föräldrar. :) Lycka till med dina två stora kärlekar!
Kram Sara!

2007-10-04 @ 06:48:54
URL: http://legitimo.blogg.se
Postat av: Jonna

grattis till magen. Vad roligt med en liten.. Jag längtar också tills dagen man får ett plus. Kram och lycka till

2007-10-04 @ 11:35:18
URL: http://jonnalitensyster.blogg.se
Postat av: josefin

Det är kul att läsa andra unga gravidas bloggar tycker jag :) Jag tycker att tiden går så himla segt till o från, själv går ja bara in i vecka 18 idag. När har du bf? Jag måste vänta enda tills mars :/ haha ^^ Lycka till emd namn och allt nu :)

2007-10-04 @ 12:13:01
URL: http://wigren89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0