v34+3

B e b i s e n, mamma och pappa längtar efter dig.
peppisar
Jag längtar så mycket efter julen.. Har stor lust att springa till konsum, köpa pepparkaksdeg, sätta på julmusik, tända ljus och baka en massa hjärtan och gubbar och gummor. Andreas brukar få ett pepparkakshjärta med glasyr på att hänga upp i sitt fönster. Innan han åkte till Dalarna, den första julen vi var tillsammans, fick han ett hjärta.. det tog han inte ner förrän det ramlade ner utav sig själv sent på våren. Jag tror att Stina var med mig och bakade det.

I år ska vi självklart baka peppishjärtan, men Andreas får nog inget eget eftersom att han i princip ska bo här. Den här julen ska vi fira både hos Andreas och här hemma. Om det inte kommit någon bebis än sover vi nog hemma hos Andreas på julaftonskvällen. Annars åker vi hem hit och sover, det blir enklast så. På dagen är vi här hemma och hemma hos mormor och morfar. Fast allt beror sig ju på hur jag mår. Är jag gravid fortfarande kanske jag behöver ligga och vila en del. Har vi precis kommit hem med en bebis blir det nog en väldigt stillsam jul. Spännande..

Och en fråga till er läsare,
tycker ni om julen? och isånafall vad tycker ni är bäst med den?



Kommentarer
Postat av: Sara

Visst är julen mysig:)Framför allt när man kan gå på stan framåt kvällen när det är tänt och mysigt över allt:)Hela julen tycker jag faktiskt är mysig,fast det där med släktingar o sånt hade inte behövt vara så länge:P hehe kram på dig

2007-11-14 @ 17:12:32
URL: http://hallonshake.blogg.se
Postat av: tito

Att man får vara med familjen, som man så sällan träffar annars.
Och att tända ljus, dricka glögg och mysa of course.

Lycka till med bebisen förresten!

2007-11-14 @ 17:12:59
Postat av: Fanny

Det bästa med julen är när man pyntar hela huset någon dag innan julafton, och sen bara väntar! En jul utan Kalle Anka finns inte i min värld heller ;)
Lycka till med bebisen =)

2007-11-14 @ 17:35:50
URL: http://brunluggarna.blogg.se
Postat av: Tessan

jag älskar julen.. När det är sommar säger jag alltid att jag hatar den. för jag tycker sommaren är bättre just dåå. men nu när julen närmar sig så är det så mysigt.. man klär sig varmt och det är bara allmänt mysigt med ljus och massa lugn musik.. :) harmoniskt liksom..
Det bästa är att hela min familj är samlad och man är nästan lite extra snäll mot alla =)
Sen blir det alltid ett litet pirr i magen , för man vet inte om tomten kommer eller inte
;)

2007-11-14 @ 17:48:37
URL: http://theresemansson.blogg.se
Postat av: Nathalie

Jag älskar julen :) Tycker hela december är hel mysig faktiskt, men det jag älskar mest med julen är att hela familjen är samlad å all go mat ;) Men mest för att hela familjen är samlad

2007-11-14 @ 19:46:52
Postat av: Anonym

Jag har också en bebislängtan =/ men jag har nyss kommit ut från ett långt förhållande och jag går i skolan! lycka till med allt =) jag kommer att följa din blogg och se hur det går med allt.

2007-11-14 @ 22:53:00
Postat av: Therese

Jag gillar julen. Det allra bästa är att se glädjen i mina barns ögon när tomten kommer och när de får öppna sina paket. Det är helt klart det allra bästa.

2007-11-15 @ 08:33:23
URL: http://lillaba.blogspot.com
Postat av: Evelina.

Jag älskar julen. Det bästa är helheten :) Det är så mysigt. Lycka till med allt! :)

2007-11-15 @ 12:28:50
URL: http://evelinahasselgren.blogg.se
Postat av: Janni

Det bästa med julen förutom julklapparna, gemenskapen och den härliga stämningen är helt klart den 17:e december (en vecka före julafton), då fyller jag år!!! :) 22 år faktiskt... STORT!

2007-11-15 @ 23:00:18
URL: http://www.innaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0