Örebro med Josefine


I dag fick jag och Josefine ett ryck och ville åka in till Örebro! Så både jag och Josefine skyndade oss som sjutton och åkte in med myskläder och städtoffs. Vi hann inte snygga till oss idag, inte. Jimena sov fem timmar i sträck i vagnen så fick prata massvis ifred. Kollade på ett superfin julklänning åt Jimena på H&M, jag tror att jag ska köpa den åt henne i julklapp. Fast hon får den två-tre dagar innan, så vi hinner se om den passar.
Så åt vi på Burger King. Jag hade förvärkar två gånger i rad och mådde jätteilla samtidigt. Josefines hamburgare smakade rök eftersom hon tog någon konstig, ny grej. Den smakade fruktansvärt. Jag smakade lite och det smakade rök i munnen lång tid efteråt. Kan tänka mig att det är så det smakar när man röker, hur kan man tycka att det är gott att röka då? Efter ett tag blev vi frusna, så vi gick in i kyrkan och tände två ljus som vi ställde bredvid varandra. Ett för Jimena och ett för bebisen i magen och så skålade vi med ljusen för våran vänskap. Det var så himla lungt och tyst i kyrkan. Vi började fantisera om bröllop men insåg att det nog dröjer många år tills dess. Vi kollade på Hobby affären också. Dom hade så mycket fint. Vi har bestämt att vi ska göra olika kollage på barnen och sätta upp i våra sovrum, så nu väntar vi bara på den lilla i min mage.

Bebisen v. 33
Bebisen väger nu ungefär 2,2 kg och är ca. 43 cm lång.
De sparkar du tidigare känt har nu övergått i knuffar eftersom bebisen blivit för stor för att kunna röra på sig så mycket. Mängden fostervatten slutar nu att öka och kommer att ligga kvar på den här nivån fram till födseln. På grund av hjärnans snabba tillväxt växer barnets huvud cirka 9,5 mm den här veckan. Kroppen lagrar fortfarande fett och hudfärgen ändras från röd till rosa.

Mamman
Om det är ditt första barn kanske det har lagt sig nedåt med huvudet inför förlossningen. När så sker blir det lättare att andas och om du haft magbesvär bör de lätta nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0