mitt hjärta, därinne.


Hejsan..
Jag vaknade & gick upp med Andreas i dag. Nu har han åkt iväg till skolan och jag sitter i sängen och skriver här på bloggen. Har hunnit vara nere i tvättstugan och ätit en jättebit från min butterkaka också. Den var suverängod!

Vi måste verkligen lämna in kameran på lagning nu, så den hinner bli lagad innnan bebis kommer. Jag har iallafall laddat med engångskameror i fall det på något sätt skulle bli så att vi inte får med oss våran digital. Mormor har en som är bättre än våran så vi kan ju låna med oss den annars. 

Jag börjar verkligen känna att det närmar sig nu. Snart är det dags att packa förlossnings och BB  väskan, skriva ett förlossningsbrev, tvätta bebiskläder, sy till bebiskorgen, köpa overall, ja.. det finns saker som behöver fixas. Förut när jag skrev att det inte var långt kvar kändes det inte alls på samma sätt som det gör nu. Då kändes det mer nära, tills det verkligen inte var så långt kvar. Nu däremot, känns det helt annorlunda. Jag känner verkligen att snart är det dags. Jag ska bli mamma, Andreas ska bli pappa. Bebisen därinne i magen ska komma ut. Jag tycker att allt känns så overkligt! Ni kanske förstår, Josefine förstår, Andreas säger att han förstår men jag förstår inte. Jag, mamma? om ca. 6 veckor. Nej, det går inte att tänka så.
.. jag längtar så mycket efter det ögonblicket då jag får se honom/henne för första gången. Jag undrar så mycket hur du ser ut, du där inne. Det ska bli så spännande, så stort, så overkligt och underbart. Det är nog därför jag inte känner mig rädd för smärtan. Jag ser lixom förbi allt det där onda och ser i stället första mötet med mitt barn, våran bebis. Jag förnekar inte smärtan, men jag fokuserar inte på den heller. Är väldigt glad över att slippa vara rädd och ha ångest över förlossningen, det skulle förstöra så mycket utav graviditeten.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej! Jag undrar en sak, får man något slags "startbidrag" eller något.
Jag menar för att ha råd med vagn och dom lite dyrare sakerna?

2007-11-12 @ 12:05:00
URL: http://beccabajs.blogg.se
Postat av: Emelie

Ja:) Och nu är den inte långt kvar till din bebis kommer:)

2007-11-12 @ 12:57:32
URL: http://ungmamma15.blogg.se
Postat av: des

Mysigt att snart ha bebisen :)

2007-11-12 @ 16:25:56
URL: http://www.metrobloggen.se/des
Postat av: therese

hehe förstår vad du menar,så kände jag mig med.. kul med mer unga mammor,jag tror och tycker enbart de är en fördel att vara ung och skaffa barn! är med nyfiken på vilket kön lillan i magen är:D tror de blir en ...hm,kille.. :P jag var rädd i v 38 och 39 men sen när jag gått över 2veckor över tiden så var jag inte rädd eller orolig för något,ville bara leona skulle komma och att hon skulle vara frisk, men ett tips är att du tar med napp till bebisen om du väljer att den skall ha det, jag fick opereras efteråt och de hade jag ingen aning om och leona var jätte hungrig och fick vänta jätte länge på att få mat tills jag opererats klart.. och så kan jag tipsa dig om att inte kolla bebisen hjärt ljud under förlossningen för de gjorde jag och jag blev livrädd och höll andan när leonas hjärtljud sjönk emellanåt :) hoppas de är dags snart.. hihi. kram!

2007-11-12 @ 20:48:17
URL: http://metrobloggen.se/leonasmamma
Postat av: Sandra

Hejsan :) Jag vet, men det var en tjej till mig och skrev om att du var en kopia, som du ser var det väldigt länge sen jag skrev inlägget och även när jag var nybörjade.. Jag vet.. omoget!

Jag började läsa din blogg och jag tycker absolut inte så längre. Jag älskar barn, men jag vet faktist inte vad jag tänkte på just då? en dålig period kanske för jag gillar din blogg och det är klart du inte blev gravid bara för att emelie blev det.. det tror jag absolut inte.. Vet faktist inte vad jag tänkte på! Tyckte väl att du skrev med samma stil, men det tycker jag heller inte längre, så förlåt för det :) jag gillar din blogg och hoppas du får det jättebra med din bebis! Föressten är min blogg astråkig, jag vet ^^
men lycka till iallafall.. och förlåt!

2007-11-12 @ 21:18:02
URL: http://saandrajohansson.blogg.se
Postat av: Sandra

Föressten älskar jag emelies blogg också! men det har jag gjort från första början.. Men iallafall hoppas du förlåter för ett dumt gammalt inlägg som ska raderas

2007-11-12 @ 21:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0