Josefine, bättre vän finns inte.



I dag har vi tjatat hål i huvudet på varandra, minsann. Jag och Josefine har nog vänt in och ut på varende känsla, haha. Jimena hänger med och kollar med sina stora ögon när vi pratar ´tjejsnack´. Om bebisen i min mage är en pojke kommer han att få vara med på många tjata-hål-i-huvudet stunder med massa tjejsnack. Fast det är kanske bra, så kommer han att förstå sig på oss komplicerade tjejer bättre.
Vi var nere vid Karlsäng (högstadieskolan vi gick på) och pratade med världens bästa studievägledare, Bengt. Han ska hjälpa mig och Josefine med att fixa bästa möjliga förutsättning till gymnasiet och kommer att fungera som en mellanhand nu när jag ska krångla och byta skola och vara ledig längre osv. Känns väldigt skönt att ha honom som kan och vet bäst, så jag kan få hjälp.
.. jag har glömt att skriva att Astrid Lindgren faktiskt firade 100 år den 14 november 07. Tänkte att det kunde vara kul för bebisen att veta när han/hon sitter och läser det här om ett par år. Antagligen kommer DU att ha sett massvis med Astrid filmer och jag är säker på att du kommer att älska dem. Jag ska samla på mig och ge till dig nu, så du har och kan titta på när du blir lite större.

image202Jag har alltid älskat Astrids filmer och böcker. På ullared fanns det cdböcker där hon själv berättar sina historier. Jag ska köpa några sådana när vi åker dit i vår.

Passar på att ställa en fråga också.
Vilken Astrid Lindgren film är/har varit eran favorit?

Jag har ÄLSKAR alla, men i olika perioder. Ronja Rövardotter är bra härlig tycker jag.










/Jasmine


Kommentarer
Postat av: Klara

Det går inte att välja! Alla är ju bara så mysiga!

2007-11-22 @ 17:51:37
URL: http://kramklara.blogg.se
Postat av: Tessan

jag kan inte heller välja.. de är så bra allihopa på så många olika sätt. :)
alla är bra helt enkelt. :D

2007-11-22 @ 17:57:23
URL: http://Theresemansson.blogg.se
Postat av: moa

jag ska oxå på idol finalen..:)
kelly clarkson kommer dit=)

2007-11-22 @ 18:02:46
Postat av: Josefine

Jag älskar Pippi Långstrump och vi i bullerbyn, fast då ska det vara den äldsta versionen där de har dubbat rösterna:)

2007-11-22 @ 18:37:46
URL: http://josefinenilsson91.blogspot.com
Postat av: Ellen

Lotta på Bråkmakargatan är ju självklart den bästa. :P

2007-11-22 @ 21:02:46
URL: http://karlssonellen.blogg.se
Postat av: Moa

barna i bullerbyn!

2007-11-22 @ 21:19:39
Postat av: sabrine

jag älskar pippi långstrump fast dem andra är minst lika bra:)

2007-11-23 @ 06:34:06
URL: http://stoltmuslim.blogg.se
Postat av: Carolina

men PIPPI givetvis :)

2007-11-23 @ 09:44:13
URL: http://carolinaasp.blogg.se
Postat av: Jenny

Skrev faktiskt om astrid i ett inlägg för ett tag sedan, hur mycket jag älskar henne och filmerna. Och hennes röst är fantastiskt :)
Ronja Rövardotter är jättehärlig, och saltkråkan serierna är mysiga. Egentligen är det ju ingen (som jag har sett) som är dålig. Alla berör och man skrattar och gråter.
Älska Astrid :D

2007-11-23 @ 16:26:55
URL: http://jennystefan.blogg.se
Postat av: Anonym

hej... min bästa film är nog rasmus på luffen eller bröderna lejonhjärta

2007-11-26 @ 12:07:44
Postat av: Maria

Jag älskar allt av Astrid Lindgren. Men ska jag välja, så får det nog bli Gull-Pia eller Allra käraste syster. När jag var liten så såg jag och grannkillen "Pippi på de sju haven" typ en gång i veckan, så den är oxå lite kult. Lycka till med magen;)

2007-11-26 @ 16:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0