föräldragrupp i dag



I morse när Andreas väckte mig kände jag inte alls för att åka in till skolan. Jag hade ont i ryggen och benen värkte, så i några sekunder funderade jag på att gömma mig under täcket och låtsas att det var lördag. Men som vanligt kom jag i väg till sist. Hade mattelektion i ett stekhett klassrum utan ventilation, äckligt värre och sedan åt jag med Isabelle, Linn, Moa och Lisa.
I väntan på föräldragruppen pluggade jag data i biblioteket och sedan gick jag till Åhlens. Gud vad mycket julsaker dom hade fått in. Det börjar verkligen närma sig julen nu och det märker man i affärerna. Jag hittade så många, så coola julgranspynt. Genomskiniga kulor med silverdekorationer och fjädervingar och en massa lila, häftiga pynt. Den här julen kommer ju inte vi (jag och Andreas) att ha en egen gran, men till nästa jul ska jag köpa en massa pynt och klä granen med. (Positivt att många är av plast när man har småbarn) men jag antar att det kan bli svårt med julgran om man har en ettåring och vill pilla på allt.

Den här gången på föräldragruppen var en kille från försäkringskassan där (försäkringskassan har hand om föräldrapenningen och pappdagar mm) Vi fick en mapp med massvis av information. Det är verkligen en djungel det där med försäkringskassan. Den här veckan ska jag i allafall försöka fixa en e-legetimation och skicka in mitt moderskapsintyg. Oj, justdet.. jag ska ringa till socialkontoret och be att jag och Andreas får komma dit så Andreas får underteckna och bekräfta att han är pappa till barnet (det måste alla som inte är gifta göra). Man kan göra det när bebisen kommit, men det är lika bra att ha det avklarat nu innan.

Vi kollade på en förlossningsfilm också, fast den var inge bra alls tyckte jag. Jag ´lärde´ mig ingenting som jag inte redan vet och jag har sett ganska många förlossningar på tv4 faktas förlossningsakuten. Tror att jag nästan bestämt mig för att föda i Karlskoga nu.

Kommentarer
Postat av: Mööj

heej ^^
Du hade en kompis som heter My och de heter ja me :) haha ja är född i karlskoga också! :) haha men vart bor du? SJälv bor jag i kristinehamn! :D

2007-11-13 @ 20:48:52
Postat av: linda

Jag tycker absolut att du ska foda i Karlskoga! Min kusin foddes dar (december 2004) och foraldrarna sa att de blev jattebra behandlade osv.. :)

2007-11-13 @ 22:00:30
URL: http://lindaaupair.blogg.se
Postat av: Janni

Står det mellan Örebro och Karlskoga eller?
Fördelen med en mindre ort är att man kanske tas om hand på ett lite mysigare sätt och det kan ju vara mysigt vid ett så speciellt tillfälle som detta, och fördelen med ett större sjukhus är att det finns "bättre" hjälp om något skulle gå snett..
Vad känner du? Är jag helt ute och cyklar kanske..

Jag tror allt kommer gå bra. Vilket datum är det beräknat nuigen?

2007-11-13 @ 23:10:13
URL: http://www.innaj.blogg.se
Postat av: Therese

Hej!
Har följt din blogg ett tag och jag vill önska dig stort lycka till med bebisen. Du kommer att klara det galant!
Kika gärna in på min blogg om du vill, har även en tävling just nu där du kan vinna ett jättefint halsband från min egen smyckeskollektion.
kram

2007-11-14 @ 09:41:13
URL: http://lillaba.blogspot.com
Postat av: Fia

karlskoga är bra, föd där!

2007-11-14 @ 12:34:46
Postat av: camilla

Lycka till med bebisen! =)

2007-11-14 @ 13:11:10
URL: http://isthe.webblogg.se
Postat av: Anonym

åhhh, jag älskar förlossningsakuten på tv4fakta :D

2007-11-14 @ 15:30:59
URL: http://laacy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0