Föräldragrupp gång nr. 4 i går


I går hade jag så fullt upp med att svara på era frågor, så jag orkade inte skriva ett ´vanligt´ inlägg. Men som vanligt på tisdagar var jag på föräldragrupp på unga mammor & pappor. I går pratade vi smärtlindring vid förlossningen. EDA och lustgas verkar vara det vanligaste. Jag har inte funderat så mycket på det där, tänkte ta det som det kommer när jag väl är på förlossningen. Så jag känner inte att jag behöver ha något ´brev´ till barnmorskan utan vill prata igenom vad jag vill/tycker/känner med Andreas i stället. 
Efteråt fikade vi och åt mackor. Jag vräkte i mig och var vrålhungrig, men var dock inte ensam om det. När vi fikar pratar vi mycket om allt möjligt. Någon var rädd att bebisen skulle ploppa ut i toaletten och någon annan var jätterädd för att inte veta när det var dags att åka till förlossningen. Skönt för mig att jag varken känner mig rädd eller nervös. Jag hetsar inte upp mig för saker eller föreställer mig marsdrömsliknande scener. Jag kan ju ändå inte veta hur det blir när det är dags, så det är lika bra att ta det lungt.

Det var någon som undrade om jag solar solarium som gravid men det gör jag absolut inte. Var väldigt lång tid sedan jag solade sist. Har väldigt lätt för att bli en pepparkaka på sommaren men förut solade jag ändå och vad alltid brun. Har lagt ner det nu, det är alldeles för obekvämt och tråkigt.

MVC i morgon kl. 10:00


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hejsan!Måste först säga att jag tycker det är jättehäftigt att du ska bli mamma, har nästan blivit beroende av din blogg :) men jag måste fråga, är du en 91a eller 90?`själv är jag 92a och är nog alldeles för omogon för att bli mamma, men som sagt så beundrar jag dig för att du klarar det! kämpa på och ha det bäst!

2007-11-07 @ 20:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0