MVC besök


Hej,
Det var ett tag sedan jag skrev nu. Jag har varit allt för upptagen med att gå och vara rädd för sprutor. I går var jag på MVC för provtagning. En timme låg jag på britsen, men inget blodprov. Andreas var med och höll handen men det hjälpte inte så mycket. Jag gick därifrån med ett embla plåster och fick en ny tid idag. Så nu är det gjort, tack vare mamma som var med och höll fast mig. Ingen överdrift, hon höll i för allt hon var värd. Men nu är det gjort, och det gjorde inte ont, trots att jag grät och skrek. Skönt! Nästa provtagning i v35, om jag inte är negativ, då får jag göra ett till i v25.
Förövrigt så kollade barnmorskan om det var någon äggvita i urinen. Det var det inte, så allt var bra. Sedan kollade hon blodtryck, helt normalt det också. Så fick jag min journal. Det var kul, nu känns det ännu mera på riktigt. Ska tillbaka någon gång i v22, då får jag äntligen lyssna på bebisen. Ultraljud nästa fredag också. Spännande! Och kul att det händer grejer, då går tiden fortare, och det är bra, för jag vill ha min bebis. < 3

I dag ska jag nog träffa Josefine en stund, sen blir det bara mys och ta det lungt hemma ikväll :)
I morgon är det jobb, sedan packning och tidigt på fredag morgon Öland. Trevligt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0