v39 idag!



Det är ju till v.39 jag har längtat hela graviditeten, för då vet man att när som helst kan det vara dags! När jag köpte boken Gravid och började läsa `bebisen vecka för vecka´ bläddrade jag alltid fram till v.38 och 39, det kändes så långt fram, alldeles overkligt men nu är jag där och.. det är faktiskt på riktigt. Nu finns det bara en sida kvar i Gravid som handlar om hur bebisen växer. Sedan följer en massa sidor om skötsel av ett spädbarn, olika sjukdomar osv. Det är så konstigt egentligen, att jag inte kan förstå.

Min och Andreas fina lilla bebis ligger därinne och bara väntar nu. I går kväll bad jag till gud att förlossningen ska sätta igång (vad har gud med det att göra egentligen..?) och jag tänkte att det spelar ingen roll hur ont det gör, bara jag får våran fina bebis. Jag vill sätta på honom/henne de första kläderna, ge honom/henne ett namn. Vara en mamma, vara en familj.

Andreas - mitt största stöd.
Trots att du i början inte fanns närvarande och att du flera gånger under graviditetens gång lämnat mig i sticket, är du den som varit mitt största stöd. Du har varit oslagbar! Du är oslagbar! Jag älskar dig utav hela mitt hjärta och jag beundrar dig för att du vågade stanna och inte bara försvann, som många andra pappor gör. Du gav det en chans och jag älskar dig ännu mer för det. Vad som än händer så är du alltid bäst och jag kommer alltid att stå för att jag skrivit det här. Du är den bästa, tänkbara pappan och den finaste, underbaraste pojkvännen. Jag älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

fint skrivit om honom :)
hoppas bebben kommer snart, lycka till! :)

2007-12-16 @ 16:38:53
Postat av: Anonym

Åh, blir så glad av att läsa! Själv gick jag igenom en abort i maj i år :( skulle fött nu i slutet av december.. Men det kommer fler chanser, önskar er ALL lycka! Kramar

2007-12-16 @ 17:39:26
Postat av: Cecilia

Det är så mysigt att läsa om allt, även om jag inte gör mig hörd så mkt så hoppas jag att det går bra nu.

spännande att se om det blir en tjej eller en kille :)

2007-12-16 @ 18:42:45
URL: http://joxxxxi.blogg.se
Postat av: Louisa

Vad fint du skriver om dina tankar kring barnet. Jag hoppas verkligen att förlossningen går bra.

2007-12-16 @ 19:54:00
URL: http://misslouisa.blogg.se/
Postat av: sandra

aah det är så spännande!

2007-12-16 @ 19:55:41
URL: http://www.sandramittjas.blogg.se
Postat av: Ellen

Oj. Det är verkligen närmare än vad man tror. Tänk att du kommer ha en bebis om bara några veckor, kanske några dagar. Spännande =) Lycka till!!

2007-12-16 @ 20:01:03
URL: http://karlssonellen.blogg.se
Postat av: Anna

Kom in på din blogg idag, spännande att bebisen snart kommer :)
Måste bara säga att gud vilken fin mage du har, inga bristningar eller nåt alls ju, lyxigt :)
Lycka till med den lill* och god jul :)

Anna

2007-12-16 @ 21:05:00
Postat av: sofia

Hej!
Har läs lite i din blogg.. undrar om du har någon mail adress? skulle vilja prata lite om det går bra? :)

Mvh sofia

2007-12-16 @ 21:15:09
URL: http://sofiaforslund.blogg.se
Postat av: JosieJoos

Andres kan skatta sig så lycklig som har dig Jasmine, det antar jag att du vet, kärlek är allt = Nu får du snart se till att åka in och föda så att det här blir klart, jag är faktiskt nervös, vilket jag inte trode att jag skulle vara=O Är så nyfiken på din "Bebbe" nu=) Undrar hur Jimena kommer att reagera? Idag har jag suttigt och tänkt på att i morgon är det kanske sista gången jag får se magen... Det känns som att det blir av snart iallfall! =)

2007-12-16 @ 23:59:21
Postat av: Anonym

http://www.ungamammor.com/ungamammor.php

2007-12-17 @ 00:40:46
Postat av: Marina

Nu börjar det bli ryslit nära! Nu är det så att man själv nästan längtar, haha. Men nu ska jag hålla tummarna och hoppas på att du får en liten snart! Lycka till med allt :)

2007-12-17 @ 08:34:53
URL: http://mawina.blogg.se
Postat av: Anna

jag har följt din blogg ett bra tag nu och är så spänd på när bebisen kommer! Vill bara säga grattis! Du borde vara världens lyckligaste just nu. kram!

2007-12-23 @ 16:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0