Sista gången med föräldragruppen


Sista gången med föräldragruppen på unga mammor och pappor i dag. Vi fikade och pratade massor. Nästa vecka ska jag träffa Amanda och gå på öppna verksamheten tror jag. Har träffat många trevliga blivande föräldrar som jag vill hålla kontakten med i framtiden.
Efter föräldragruppen gick jag till babyproffsen och hämtade vagnen. Nu står den här på rummet, som en prydnad än så länge, jag längtar verkligen tills jag får använda den. I dag körde jag den från babyproffsen till mormors bil. Det kändes så stort att vara ute och köra sin egen vagn. Självklart känns det ännu häftigare när ens bebis ligger där inuti. Ska sätta in kort på den, men det gör jag när den fått sin ordentliga form. Nu är mjukliften lite bucklig eftersom den legat nerpackad. Positivtr med vagnen är att den är väldigt lätt att fälla upp och ner. Dessutom är den smidig och lätt att köra. Jag är supernöjd!

I morgon blir det att tvätta bebiskläder. Någon frågade varför jag ska tvätta dem när de aldrig är använda. Det gör jag för att starka medel ska försvinna. Alla rekommenderas att göra det med parfymfria tvättmedel innan användningen på bebisen första gången. Fast det där gör ju alla som dom vill med. Jag vill göra så i allfall :)

Kommentarer
Postat av: keffanna

Vad har ni köpt för vagn?
Jag är själv på vagnjakt och väldigt nyfiken av miG! :)

2007-12-04 @ 20:32:43
URL: http://fikasugen.blogg.se
Postat av: Lina

Man ska ju tvätta alla kläder innan de används! Även till vuxna,det är så otroligt mycket kemikalier i kläder när de är nya.

2007-12-05 @ 10:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0