Myskväll



Hejsan

I kväll har jag varit hos Josefin en stund. :) Vi övade inte så mycket sång precis, men det var trevligt ändå. I morgon ska jag till henne på förmiddagen, sedan ska jag och mamma in till örebro och köpa tyg mm. Jimena har blivit så stor! 12 veckor på torsdag! I dag satt hon och log massvis till Andreas, hon är verkligen underbar. Jag har saknat henne jättemycket i Stockholm.

Nu är Andreas här. Vi har varit och handlat mat och hängt tvätt. Nu ska jag göra i ordning bricka med ost och kex och frukt till oss så får vi mysa lite innan vi lägger oss. Mormor kommer nog snart med kläderna hon har tvättat, så då kan jag packa förlossningsväskan när Andreas somnat.

Recept till pajen:

Pajdeg
För lite tjockare botten (som jag gjorde idag)
125 g margarin
3 dl mjöl
vatten (så att den går att forma)

Sedan finhackade jag färdilagar kyckling, stekte röd paprika och rödlök, finhackade ädelost, rev vanlig ost och gjorde äggstanning på 2 ägg och i matlagningsgrädde. Hällde alltihop i formen och ställde in i ugnen!!

Förresten så förgräddade jag pajskalet i ca. 10 min innan jag lade in ingredienserna. Hade ingen speciell tid i ugnen utan jag kollade när osten blivit gyllenbrun.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

kan du inte lägga ut lite kort på bebisens saker ? å bild på vagen ?

2007-12-10 @ 22:00:23
Postat av: Mojo

är du gudmor till Jimena??

2007-12-10 @ 22:47:08
Postat av: Anonym

vad mysigt

2007-12-11 @ 14:15:18
Postat av: Anonym

nu är det inte så långt kvar till bebben kommer va? har ni funderat på namn :)

2007-12-11 @ 17:58:44
URL: http://pieceofshit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0