Du behöver inte ha bråttom,




Jag känner mig inte höggravid och det känns absolut inte som att jag faktiskt gått över tiden. Först var jag så inställd på den 23 december och jag hade ju hört hur jobbigt andra mammor tyckte att det var att gå över tiden, jag tycker inte att det är ett dugg jobbigt. Bebisen får gärna stanna där inne till januari (för sin egen skull..) för det känns inte så bråttom att hon eller han kommer ut nu när det är så nära. Har jag väntat i nio månader kan jag vänta två veckor extra. Jag tänker inte ens på att förlossningen kan sätta igång närsomhelst, jag försöker att leva som vanligt. Kom nyss på att jag ska till mvc i morgon på kontroll och den 2 januari och bebisen inte kommit ut då. Jag väntade mer och var mer otålig när Josefine väntade Jimena (Jimena föddes i v.38+5) så vi hann ändå inte ´vänta´ så länge. Nu känns det mer som att ´huvudsaken är väl att den föds någon gång, haha´ Det kan ju faktiskt dröja ca. 2 veckor in i januari innan de sätter igång mig, eller så sätter det i gång i natt. Ingen som vet.

I går kväll kollade jag och A på en urkass film, jag fattade inte ens vad filmen handlat om när vi tittat klart. I morse gick jag upp tidigt och åkte in till Örebro för att kolla lite på mellandagsrean. Hittade ingenting! Nu är jag hemma & ska packa upp och gå igenom julklapparna.

Casper med farmor & Magnus och farfar (tomten) på julafton hemma hos Andreas.

image255

Kommentarer
Postat av: Cassie

Du får en 07a eller 08a ;)

2007-12-26 @ 16:41:27
URL: http://cassie92.blogg.se
Postat av: Louisa

Wow vilken skön inställning du har. Tror inte att jag skulle klara av att vara så lugn om jag var i din situation. Verkligen imponerande.

2007-12-26 @ 17:10:46
URL: http://misslouisa.blogg.se/
Postat av: Linda

Så träffade du ju mig i stan idag. Var kul att se dig igen :D var något år sen vi sågs sist.
Hoppas allt kommer gå bra!

2007-12-26 @ 17:59:12
Postat av: sabajna

Du är verkligen en stark person som orkar vara mamma vid 16 års ålder..
Riktig bra!!

2007-12-26 @ 18:54:31
URL: http://schlajnan.blogg.se
Postat av: jamilias mamma

hmm det är faktiskt inte så jobbigt att vara mamma som många tror. är man bara redo mentalt att få ett barn så klarar man det galant! en del är inte ens redo vid 30 men du verkar vara redo och det är egentligen inget konstigt med det. som sagt- man älskar sitt barn så mycket att det är lätt. trodde det skulle vara svårt att vara mamma men det är det inte. även om man är ung och kanske inte har världens bästa ekonomi, hus och bil så fixar man det. hihi jag var skitotålig innan jag skulle föda och ändå var jag bara i v 38+5 när jamilia kom :P.

2007-12-26 @ 22:32:28
URL: http://mysan87.blogg.se
Postat av: Jennifer

Jadu var glad för bebisens skull att hon/han kommer i Januari. Folk har så fullt upp runt jul och nyår så det är lika bra. Min son fyller ju år den 29:e december så jag vet..

2008-01-01 @ 21:01:47
URL: http://Mammiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0