Två nätter på USÖ


Hej,
I dag kom jag hem från sjukhuset. Har varit där sedan söndag. Det började smått med kramper i mage och rygg förra helgen. Senare i veckan fick jag ont när jag gick på toaletten. Och nu i helgen kände jag av smärtor i njurar och magen. I söndags när jag kom till jobbet vid ca. 13:00 hade jag jätte ont i ryggen och magen. Fick periodvis svårt att andas och det kändes som sammandragningar. På kvällen åkte vi till Lindesberg för provtagning. Stick i fingret+urinprov. Hade röda och vita blodkroppar i urinen, kunde tyda på urinvägsinfektion (uvi) Läkaren trodde att det kunde vara blindtarmen eftersom min smärta mestadels var på min högra sida.
I Lindesberg kunde dom dock inte ge något direkt svar så vi fick åka till kvinnokliniken i Örebro där dom kunde kolla bebisen också. Så, efter mycket skrik och aj, aj, aj var vi framme. Jag fick gå på gynundersökning. Och så fick vi (jag och andreas) se lilla bebisen ännu en gång, fast väldigt fort, på ultraljud. Allt såg bra ut! Hjärtat slog normalt och den låg därinne och snurrade runt. Allting kändes bättre då. Jag slapp vara orolig för bebisen. Doktorn i Ö-bro trodde inte på blindtarmen utan på en infektion av något slag. Eftersom jag hade mycket ont ville dom att jag skulle stanna över natten för observation+provtagning.

Senare kom det in en läkare och satte in en kanyl i armen. Tog blodprov och gav mig antibiotika. På natten fick jag jätteont igen, så jag fick medicin. Delade rum med en tant som snarkade MYCKET OCH HÖGT. Halva natten tillbringade jag i väntrummets fåtölj. Bänkad framför någon polisserie. Sov någon timme tills nattsyster skulle ge mig ny antibiotika. I går låg jag och vilade tills Andreas kom på besök i drygt två timmar. Då gick tiden lite fortare. På kvällen kom mamma, Fredrik och Amelia. Men gud vad tråkigt det är att ligga på sjukhus!

Idag tog dom fler prover på mig, men jag har inte fått något svar på vad som är fel. Jag har någon bakterie i kroppen som läkaren ska höra av sig om. Är det något allvarligt får jag åka in på sjukhus igen och stanna på obestämd tid. Är det en ´mildare´ bakterie ska jag ta det lungt och äta medicin till och med två veckor efter förlossningen. Till Januari alltså! USCH.

Hur som helst, är det skönt att vara hemma nu.
Kram på er alla!


Och.. en magbild <3


Kommentarer
Postat av: mysan

hejsan gumman ! jag ringde hem till dig idag för att jag skulle se om det gick att ordna så vi kunde ses med då sa fredrik att du låg på sjukhuset jag blev jätteorolig över dig och bebisen ! jag hoppas att allt är bättre nu , du kan väl höra av dig jag har försökt att få tag på dig gumman ! ha det fint älskar dig och se till att krya på dig nu ! <3<3<3

2007-08-14 @ 21:31:22
Postat av: Sofia

Vi har varit oroliga för dig nere på strandstugan.Ringde hem till dig på kvällen, då du gick hem. Men inget svar, Men vi får hålla tummarna på att det inte är något farligt.

2007-08-14 @ 23:07:07
Postat av: Linnéa

hej vännen! jag har en fråga bara, jag har haft en liknande infektion med samma symptom men dom kom inte fram vad de var, nu käkar jag antibiotika och varför vet jag ju å inte.. fick du reda på vad de var för något? jag har nämnligen gjort en abort nyss, lr ja, för 5 månader sedan, så jag tänkte om de kan vara någonting med de att göra. de har varit en jobbig tid för mig och jag drömmer om barn hela tiden. jag tycker så mkt om att läsa din blogg för hela min kropp ler och förmodligen kommer de en bebis snart som jag ska behålla:) jag har träffat rätt pappa nu så jag hoppas det kan bli bra fast rädd är jag ändå men känner att det är rätt..usch jag har så mkt att prata om, jag har inte haft ngn direkt att prata med. haha tjöt på mig. ha det bra kramar linnea 19 år

2009-03-07 @ 20:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0