Härliga dag,


Josefine och hennes mage på bild, (längst till vänster mäter jag och Josefine magar)
I går träffade jag Josefine. Hon hade fått en jättemage sedan sist och jag passade på att ta några kort eftersom hennes mage kan vara borta närsomhelst nu. Hon är beräknad den 21/9. Tiden har verkligen gått fort. Jag minns när Josefine och jag började prata för första gången på länge, då var jag i v8. Dagen efter var hon med mig på mitt första ultraljud. Hennes mage var som min är nu ungefär och jag hade knappt någon alls. Sedan dess har tiden sprungit iväg. Veckor har gått jättefort.. så nu får hon snart sin bebis. Och det kommer inte dröja så länge tills jag och Andreas får våran lilla plutt.

Dagen var underbar. Josefine är underbar. Eftersom att vi båda behöver ta det lungt så satt vi mest. Först på da capo och fikade läääänge. Sedan hemma hos mig och pratade om bla. dop. Vi funderar på att ha ett dubbel-dop. Och ett riktigt baby-partaj. Haha, det ska vara speciellt och lite modernt tycker vi. Vi har alltid massor att prata om så dagen gick fort och klockan var snart halv 11. Andreas kom hit och vi följde Josefine på vägen. Sen blev vi sittandes uppe halva natten framför Jerry Springer (det där sjuka programmet på tv400 där alla slåss) Mammas kommentar var hela tiden ´det här är helt sjuuukt!´




Idag har jag mått lite dåligt. Haft feber och svettats/frysit om vartannat. Men jag var inne och klippte mig i Örebro ändå, det är lika bra att få det gjort. Passade på att handla lite. Två pyjamaser i storlek 50/56 (dom ser enorma ut) och kläder till mig själv. En jättefin, stor, stickad tröja från Vero Moda, mammabyxor på H&M, tröja+linne på Cubus. Åt lunch med mormor också! H ä r l i g a d a g



Kvällen ska jag spendera med Andreas. Hans syster Joanna kommer och hälsar på till på lördag. Och henne träffar man inte så ofta eftersom att hon bor i Tyskland. Det här blir nog första och sista gången hon ser mig som gravid (med den här bebisen) för nästa gång vi träffas är på jul. Och då hoppas jag att bebisen har kommit.

HA EN BRA DAG

Kommentarer
Postat av: Kenza

Jag har nog hittat en av mina favoritbloggar, hehe. Älskade att läsa om ungmamma15.blogg.se's graviditet, så jag kommer nu följa din. =) Mest för att jag själv längtar efter en bebis.
Hur gammal är Josefine? Och hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans? :)
Kramar!

2007-08-19 @ 12:06:32
URL: http://KENZAAS.blogg.se
Postat av: Lola

Ååå vad det är fint med bebismagar! :)

2007-08-20 @ 20:40:26
URL: http://lifeoflola.blogg.se
Postat av: suss

bebismagar som ovanstående kallar det är så fint, undra om det finns nå kvinnligare eller finare än det. :)
kram

2007-08-20 @ 22:55:49
URL: http://braveface.blogg.se
Postat av: Fia

En fråga. Du ska döpa ditt barn, varför vill du det?

2007-08-23 @ 09:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0