Det är kallt i Stockholm, ikväll.

Jag sitter på ett 7eleven, som ligger på något torg.

Stockholm, hon luktar ångest och smakar sorg.



Här passerar olycklig kärlek, depression, nattens efterätt

Stockholms själar, så många ni är som tittat och inte sett



Jag är tom på ideér, inspiration och ord

Stockholm lämnade en kall bänk åt mig, på en trasig station



Så plötsligt vibrerar bänken och några ord från dig

Stockholm, inte en minut försent, trodde han glömt mig



Oavsett vad, förevigt eller när

var det värt det även denna gång, när jag vet att du är där..


Kommentarer
Postat av: Jolines mormor

Du är så bra på att skriva, du kommer att jobba med det längre fram i livet det vet jag! Tappa inte tron på kärleken <3 kram mamma

2010-12-06 @ 10:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0