Det är inte en dans på rosor med en treåring.

Jag blir alltid så peppad av Mamas Chefredaktör Annas lilla spalt, som första uppslag i tidningen. Hon framställer småbarnskaos som just kaos, men med lite guldkant. Hon använder orden på precis rätt sätt, så det känns som hon är en mammavän som hjälper till med disken efter dagens kasta-köttbulle-på-golvet middag samtidigt som hon beskriver den där obeskrivliga kärleken på ett så fint sätt. Hon träffar rätt, helt enkelt. Jag blev glad av detta nummer av Mama och kände mig lite hyllad och speciell, i vintermörkret, trots att jag, precis som du, "bara är en av alla andra mammor".

Det känns faktiskt lite skönt när genomäkta Mia Skäringer skriver öppet om att hon skriker för högt till sina barn. Och när härliga Ann Söderlund bjuder in oss dödliga till sin helhysteriska trebarnsvardag med noll knull och en alldeles för soffslö kille. Och till slut, så känns det skönt med Katrin, som faktiskt gillar Stureplan, trots att bebis Ringo är viktigast för henne. Eller varför inte Eva Röse som främjar egna mamma-tiden som den allra viktigaste kryddan till ett lyckat föräldraskap.

För imorse, när jag fick ta till "andas 10 djupa andetag" och tappa inte kontrollen-metoden, typ 100 gånger på 10 minuter - ja, då tänkte jag lite på Mia, Katrin, Ann och Eva. Det kändes mer okej då, att jag faktiskt är nära bristningsgränsen, när kändisdjungelns mammor tar liknande strider, varje morgon. Problemet just nu är att det inte går att sätta på eller ta av kläder. Det blir kaos. Joline blir helt vild och springer iväg, kastar sig, sparkar mig, slåss, skriker, rullar, kryper.. Ja, ni som någon gång tagit en liknande strid alldeles för sent på morgonen vet vad det innebär. Man försöker vara pedagogisk. Man försöker vara bäst... men vem fan orkar vara bäst efter 40 stycken rundor under en och samma morgon?

VARMA MAMMA-KRAMAR TILL ALLA UNDERBARA MAMMOR. ♥


Kommentarer
Postat av: sanna, Leos mamma

Precis sådär ser varje morgon ut här hemma. Man stressar som en tok för att hinna till dagis i tid, men det är inte lätt med en liten som försöker göra allt för att slippa bli påklädd. Det är en evig kamp med att få på honom ytterkläderna.

Man börjar som den snälla mamman, men slutar som den elaka häxan, haha. Jag får nog tillslut och håller fast honom mellan mina ben och tar på honom ^^

Efteråt är man helsvettig, vilket sen fryser på när man går ut i minusgraderna. Härliga mornar är det :)

2010-12-03 @ 11:12:05
URL: http://saelma.bloggplatsen.se
Postat av: Ungmamma & Änglamamma

haha jag älskar dig sätt att skriva :D Kram

2010-12-03 @ 17:37:06
URL: http://sarabusck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0