Svar på frågor:


Är du rädd att din anorexia samt självskadebeteendet dyker upp igen när du mår som du gör just nu?
Jag är inte rädd, för jag känner att jag kan hantera mina känslor på ett annorlunda sätt idag. Jag ser inte tillbaka på den perioden av mitt liv som ett stort misstag utan jag försöker att se det som en lärdom jag behövde för att bli den jag är idag. Och henne är jag stolt över! Jag skäms inte över mina ärr eller mitt förflutna, för det är en del av mig som inte går att bortse från. Tvärtom, kan jag vara stolt för att jag valde den ljusa vägen och blev "frisk" från den osunda livsstilen. Skulle det ske, någon gång, att jag fick ett återfåll, kommer jag inte att skämmas eller vägra att förlåta mig själv. Då är det bara att se framåt och försöka finna orsaken till problemet och sedan lösa det.

Vad önskar du dig i julklapp?
En lugn, skön och avslappnad julafton med Joline. ♥ Och skivor/filmer/böcker.

Vad ville du jobba med när du var liten?
Artist såklart, som de flesta småtjejer och så hade jag tankar på veterinär (inte heller så oväntat?) men ända sedan jag var 11 år har jag velat bli Polis och det är vad jag fortfarande strävar efter, trots att jag har delmål på vägen dit, som jag vill nå först.

Är du kvälls- eller morgonmänniska?
Både och. Jag kan vara vaken hur länge som helst på kvällar/nätter om jag håller mig sysselsatt med något. Sätter jag mig stilla framför en film somnar jag oftast på en gång. På morgonen blir jag pigg "vips" då väckarklockan/Joline väcker mig, så mornar har aldrig varit ett problem för mig. Inte ens under värsta tonårsperioden, om jag minns rätt.

Hur hoppas du att ditt liv ser ut om 10 år?
Då är jag färdigutbildad eller håller på att avsluta min utbildning och bor någonannanstans än i Nora och lever med en person jag älskar och våra barn + Joline. Jag har landat och känner mig trygg i min relation och med hela min livvsituation, så att jag kan slappna av och njuta utav allt positivt som händer. Jag hoppas att jag utvecklats mer som människa och hunnit ta del av många viktiga livserfarenheter och fått nya kunskaper. Jag hoppas att jag fortfarande känner mig som en "fri själ" som är kåt på livet och full av glädje och entusiasm.

Hur ofta har Jolines pappa henne? Har ni varannan vecka? Bor han i egen lägenhet?
Joline bor varannan helg och med en/två dygns mellanrum på veckorna. Vi har snabba växlingar så att hon inte ska vara ifrån mamma/pappa några längre stunder. Andreas bor i vår gamla lägenhet (en stor tvåa) men har sagt upp den nu och letar efter en ny.

Vill du plugga vidare till polis direkt efer gymnasiet eller vill du försöka jobba några år först, och i så fall med vad?
Jag vill jobba med vad som helst som finns tillgängligt och som jag trivs någorlunda bra med för att tjäna lite pengar och komma in på arbetsmarknaden. Om tidpunkten känns rätt, vill jag skaffa ett syskon till Joline och sedan plugga vidare och koncentrera mig på mina studier igen. Och jag hoppas att jag har en stabil tillvaro då, med ekonomisk trygghet och att jag förövrigt trivs med människor jag har omkring mig.

(Jag vill gärna arbeta nära människor där jag får ta del av andras livsöden och kunskap som jag kan använda inom polisyrket!)

Vilka känslor och tankar dyker upp inom dig när du tänker tanken att du faktiskt om ca 8 mån har gått ut gymnasiet och medans uppfostrat en underbart fin dotter?
Jag kommer att vara brutalt stolt när min dotter som är 2,5 år mottar mig på min student. Underbart!!!

Kan du tycka att andra unga tjejer som skaffar barn är knäppa och inte vet vad de ger sig in i? För det är ju inte alltid så lätt och som ung mor vet du ju hur det är. Eller tycker du det är helt okej?
Ålder är bara en siffra. Om man känner att det är rätt tidpunkt för att skaffa barn och att förutsättningarna att kunna ta hand om barnet är bra och att man i övrigt känner sig redo, tycker jag att det är underbart. Man ska tänka efter noga innan man väljer att bli förälder, för det är ett heltidsjobb och helttidsansvar resten av livet - och ett underbart ansvar som ger otroligt mycket tillbaka om man är redo för det. Varje person måste känna efter vad hjärtat säger och sedan tänka efter om tidpunkten känns rätt. Kärlek och trygghet är det viktigaste för ett barn och föräldrar i balans, med en trygg och sund relation är grundförutsättningar för det.

Vem är Mr.X?
Tids nog får ni veta ;) 

Har jolines pappa någon blogg?

Nej, han har inte någon blogg.

Hur mår du? På riktigt, alltså.
Just nu är jag som en berg och dalbana där det ena stunden går upp och jag känner mig som lyckligast i världen. Nästa stund rasar allt och jag känner mig ensam, ledsen, frustrerad och drabbas av ångest. Detta kommer och går lite som det vill och jag försöker att acceptera att det är såhär - just nu - och hänga med i "svängarna" som kallas livet. Jag har mycket att uppskatta och älskar så otroligt mycket med mitt liv, men det här året har även tvingat mig att gå igenom en hel del jobbiga, känslomässigt utmattande, saker och därför har det varit lite mycket personliga saker att bearbeta. Ett heltidsyrke utöver dem jag redan har!




Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Tänkte bara säg att det är jag som har skickat vänförfrågan till dig på facebook så du vet :) kram Sara

2009-10-11 @ 08:56:26
URL: http://baramitthjarta.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Vilka fina och ärliga svar : ) Hoppas att du når dina drömmar.

2009-10-11 @ 11:31:01
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: My

Hej Jasmine!



Jag har följt din blogg från allra första början. Hur jag kom in på den kommer jag dock inte ihåg. Jag vill bara tacka för att jag har fått följa din fantastiska resa och för att du inte låter mig få fördommar mot alla tonårsföräldrar.



Jag blir alltid så imponerad av dig. Du är en sådan smart och vacker tjej. FAN VA BRA DU ÄR <3

2009-10-11 @ 12:10:52
Postat av: Sofia

vilken linje går du?

2009-10-11 @ 13:13:44
Postat av: Carro med bebis i magen ♥

Frågestund på bloggen! :) ♥

2009-10-11 @ 18:06:30
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Helena

Va kul att göra sånt där så läsarna får svara =)



Ska jag nog oxå göra när min blogg kommit igång rejält =)

Kika gärna=)

Trevlig söndag=)

2009-10-11 @ 19:43:07
URL: http://bombalena.blogg.se/
Postat av: Kenny Edlund

så du ska ha mer barn med olika snubbar? när ska detta elände sluta

2009-10-11 @ 21:40:17
Postat av: Therese

Jag tycker det är kul att du vill ha ett till syskon till JOline i framtiden, och att du accepterat att det inte kommer ha samma pappa :)det betyder ju inte att du kommer ha "massor" med barn men en "massa" pappar :p

2009-10-12 @ 10:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0